fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

18 שנה לפיגוע הטרור בסניף הליכוד בבית שאן: "נזכור אותם תמיד"

שמונה עשרה שנה לפיגוע הרצחני בסניף מפלגת הליכוד בבית שאן שבו נרצחו שישה אזרחים ושלושים נפצעו. ראש העיר ז'קי לוי: "הפצע בליבנו לא יגליד לעולם"
18 שנה לפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן
18 שנה לפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן

בימים אלה מלאו 18 לפיגוע בסניף מפלגת הליכוד בבית שאן.

בעת שנערכו בסניף בחירות לראשות המפלגה, חדרו לעיר בית שאן שני מחבלים חמושים ברובי קלצ'ניקוב וברימוני יד. אחד המחבלים החל לירות בתחנה המרכזית של העיר, והשני הגיע לרחבת הכניסה של סניף הליכוד והחל לירות באנשים ששהו במקום, ולידות עליהם רימוני יד.

מן הירי נרצחו שישה בני אדם, דוד (דידו) פרץ ז"ל, יעקב לארי ז"ל, אהוד אביטן ז"ל, שאול זילברשטיין ז"ל, חיים עמר ז"ל, מוטי אברהם ז"ל ועשרות נפצעו.

לוחם מג"ב ערן דוד ששהה בחופשה בביתו, שמע את היריות, הגיע לזירת האירוע וירה בראשו של אחד המחבלים והרגו. לאחר מכן זיהה מחבל נוסף הרג גם אותו ובכך עצר את מסע הרצח.

 

רחוב דרך השישה. צילום: דוברות עיריית בית שאן
רחוב דרך השישה. צילום: דוברות עיריית בית שאן

לפני כארבע שנים, החליטה עיריית בית שאן להנציח את הנרצחים בשם רחוב חדש- "דרך השישה". הרחוב עובר בסמוך ובמקביל לסניף הליכוד, שבו אירע פיגוע.

ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, שנפצע בעצמו בפיגוע, אמר: "אנחנו, שהאש צרבה את גופנו, לא יכולים לשכוח. על אף שהפצעים על גופנו הגלידו ברובם, הרי שהפצע בליבנו לא יגליד לעולם והזיכרון הזה הוא נחלתנו כל יום בשנה. אני זוכר את הרגעים האלה כאילו זה היה אתמול. את הירי, את הצעקות, את אחינו ההרוגים ואת הגבורה."

ראש עיריית בית שאן לשעבר רפי בן שטרית: "הזיכרון לא מרפה. עמדתי שם יחד עם טובי חבריי כאשר מרצחים בני עוולה ירו ללא אבחנה רצחו שישה ופצעו עשרות רבות. כראש עיר היה לי הכבוד להנציח את זכרם ברחוב על שמם ״דרך השישה". נזכור אותם תמיד. ננצור את מורשתם בליבנו לעד. יהי זכרם ברוך. ה׳ יקום דמם".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות