fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי תיכון מנוף הגליל המציאו כפפות מחטאות משטחים נגועים בחיידקים

הכפפות Cleves הוצגו בתחרות יזם השנה של יוניסטרים. הצעירים: "מוצר זה רלוונטי לכל האנשים שרוצים להגן על עצמם נגד חיידקים במקומות ציבוריים" .
נלחמים בחיידקים-חניכי יוניסטרים. צילום: אלבום פרטי
נלחמים בחיידקים-חניכי יוניסטרים. צילום: אלבום פרטי

עשרה תלמידי תיכון בנוף הגליל מצאו פתרון יצירתי לבעיה מטרידה בתקופת הקורונה כאשר חיידקים נשארים על משטחים והנגיעה בהם באמצעות כפפות לא מונעת את העברתם מאדם לאדם.

התלמידים שמשתתפים במיזם "יוניסטרים" שמעודד חדשנות והמצאות שמקלות על החיים, המציאו כפפות דו שכבתיות המונעות העברת חיידקים על ידי חיטוי המשטח הנגוע.

"במקומות בעלי חשיפה גדולה לחולים, למשל בתי חולים או במהלך מגפה כמו ה- COVID-19 קיימים חיידקים רבים המתמקמים על משטחים שונים סביבנו. במצב כזה אדם עלול להידבק במחלה פשוט על ידי מגע במשטח אקראי- בין אם זה במרפאה, בשירותים ציבוריים או אפילו במכולת, וזאת גם אם הגן על עצמו בעזרת הכפפות החד פעמיות הקיימות היום". מספרת התלמידה ננסי שומר. 

לדבריה "ה – Cleves- הינן כפפות דו שכבתיות המחטאות את המשטח הנגוע ובכך לא רק מגנות על המשתמש שעוטה אותן, הן אף יסייעו בעצירת שרשראות הדבקה בזכות פעולת החיטוי הייחודית שלהן".

-איך זה עובד?

 בין שתי השכבות של הכפפה ישנו חומר חיטוי אשר יוצא דרך חרירים קטנטנים בשכבה החיצונית בעת מגע במשטח ומחטא אותו מחיידקים.

"בעולם של היום, במיוחד בעת מגפת הקורונה".אומרים הממציאים הצעירים."מוצר זה רלוונטי לכל האנשים שרוצים להגן על עצמם נגד חיידקים במקומות ציבוריים". 

קהל יעד נוסף שלנו הוא בתי חולים שיוכלו לרכוש כפפות אלו בכמויות כדי למנוע הדבקות וחוסר היגיינה. 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות