fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שפעת עופות התגלתה במושב רם-און שבגלבוע

מקרה זה מצטרף למספר מקרי שפעת העופות נוספים שהתגלו ברחבי הארץ. בהתאם לנוהל, סגר הוטל על הלולים במרחק של כעשרה ק"מ מהלול הנגוע.
מקרה ראשון בגלבוע. צילום: דוברות
מקרה ראשון בגלבוע. צילום: דוברות

בעקבות תמותת עופות בימים האחרונים, בלול העופות ברם-און, נשלחו העופות לבדיקה בהתאם להנחיות המכון הווטרינרי במשרד החקלאות.

תוצאות המעבדה התקבלו אמש, ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות, מסוג N8 – H5 הנחשבת לשפעת עופות שאינה מסוכנת להידבקות בקרב בני האדם. 

ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, הגיע ללוות מקרוב אחר פעילות הצוותים. לדבריו: "חשוב לחזק ולתמוך ככל הניתן בחקלאים, ולהמשיך לדאוג לפיתוח הענף, בכל מרחב בעמקים והגלבוע".

 עוד הוסיף ראש המועצה, המשמש גם כיו"ר הוועדה החקלאית במרכז המועצות האזוריות, כי "מדובר במחלה שאינה מסוכנת לבני אדם, אך הציבור מתבקש להגביר ערנות, ולדווח על כל מקרה חשוד של תמותה עופות, בין אם בקרב עופות בר או בקרב עופות חצר, כאשר מוקד המועצה, ערוך לצורך הנושא", אומר נור.

סגר הוטל על הלולים שבסביבה

הלול ברם-און הינו לול רבייה שמטרתו ייצור ביצים לייצור אפרוחי פטם המונה כ-34,000 עופות. בהתאם לנוהל, הורה משרד החקלאות, על הטלת סגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע, והמשך הבדיקות והניטור. הלול שוכן בחלק הצפוני של המושב, והציבור מתבקש לשתף פעולה, כאשר צוותי 'יחידת הפיצוח' של משרד החקלאות, כבר נמצאים במקום.

בשירותים הווטרינרים שבמוא"ז הגלבוע, מחדדים את הנחיות משרד החקלאות, לפיהן יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות.

על פי המידע שמצוי בגלבוע, ובהינתן שקיימת שפעת עופות גם באירופה, לא מן הנמנע שציפורים נודדות החולפות מעל ישראל, ובאזור הגלבוע בפרט, הביאו עמם את המחלה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות