fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגירת המעגל של אריה גולדברג מעפולה

ניצול השואה ששרד את מחנות ההשמדה בגרמניה יכול לסמן ניצחון ענק כאשר שיתוף פעולה שלו עם הצלמת מרלן נוי הוביל להשתתפות בפרויקט מרגש והצגת תמונתו בתערוכה שעלתה לאחרונה בברלין
אריה גולדברג בתערוכה בברלין (שני מימין). צילום: מרלן נוי
אריה גולדברג בתערוכה בברלין (שני מימין). צילום: מרלן נוי

אריה גולדברג מעפולה נולד לפני כ-95 שנים בפולין. מיד עם פרוץ מלחמת העולם השנייה הוא גורש עם משפחתו ממולדתו למחנה סוביבור, מיידנק ואושוויץ שם סבל מעינויים קשים על ידי הנאצים. הוא איבד את כל משפחתו במלחמה מלבד אימו, איתה עלה לישראל בגיל 22 וקבעו את ביתם בעפולה. כאן הקים במשך השנים משפחה לתפארת. 

73 שנים אחרי אותה מלחמה ארורה, גולדברג סוגר מעגל ויכול לסמן ניצחון ענק כאשר תמונתו מתנוססת בגאווה ברחובות ברלין על אדמת גרמניה הודות ל'פרויקט לונקה' המרגש, שבמסגרתו מוצגות בימים אלה תמונות של ניצולי שואה מכל העולם במסגרת תערוכה שעלתה ביום השואה הבינלאומי שצוין בסוף החודש שעבר. 

פרויקט לונקה הוא מחווה צילומית לניצולי השואה האחרונים שעוד נותרו אתנו. כ -250 צלמים מובילים מ-26 מדינות בעולם, תרמו בנדיבות את זמנם וכישרונם, כאשר כל אחד מהם תפס ניצול שואה בהקשר שמביע אמירה ייחודית ובלתי נשכחת על חייהם. התוצאה היא תערוכה אמנותית וספר במלאת 75 שנה לשחרור אושוויץ.

"אני בהחלט מרגישה סוג של ניצחון"

תמונתו של גולדברג המוצבת גם בימים אלה בברלין היא פרי שיתוף פעולה עם הצלמת המקומית מרלן נוי, שצילמה אותו בחנות כלי הבית שבבעלותו הממוקמת בשדרות ארלוזורוב בעפולה ובה רואים אותו אוחז את תמונתו במדי אסיר מיד לאחר שחרורו ממחנה אושוויץ. 

נוי, אשת חינוך בעברה וצלמת ב- 9 שנים האחרונות, סיפרה: "הגעתי לאריה לאחר ששמעתי את סיפורו האישי. תמיד ראיתי אותו בחנות כלי הבית הוותיקה בעפולה, יושב בקדמת החנות ומביט על העוברים והשבים".

נוי הוסיפה ואמרה: "התכנון שלי בתור צלמת היה לצלם את כל ניצולי השואה בעפולה אך הקורונה שיבשה את כל התוכניות והספקתי לצלם רק את אריה. זהו כבוד גדול עבורי שתמונתו מתנוססת בגדול בבירת גרמניה כשמולו מונף דגל גרמניה, אני בהחלט מרגישה סוג של ניצחון". 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות