fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוף הגליל: בני המנשה עושים שוקורונה

בני המנשה מטפחים את הערוגות שלהם (צילום עצמי)
בני המנשה מטפחים את הערוגות שלהם (צילום עצמי)

את בתי התושבים מקהילת בני המנשה בנוף הגליל ניתן לזהות בקלות בעיקר בגלל נבטי הירקות והערוגות המסודרות להפליא. מתברר כי החיים בעיר לא מונעים מבני הקהילה, אנשי חקלאות במקור, לגדל ירקות לתצרוכת עצמית ובכך להפחית את הצורך בהגעה לסופרמרקט או לשוק.

"מגדלי הירקות הם בדרך כלל הדור המבוגר בקהילה, שהביא איתו את המנהגים מהודו וממשיך אותם כאן. אמא שלי למשל מגדלת בגינת הבית כל מיני ירקות , שעועית, לוביה, חסה ופלפל חריף במיוחד שאי אפשר למצוא בבית", מספר יונה חיאנגטה, רכז קהילת בני המנשה בנוף הגליל.

צ'רלי נטף, הממונה על פניות הציבור בעירייה, נמצא בקשר הדוק עם הקהילה ומספר על אורח החיים הצנוע והבריא שהם מנהלים. "קהילת המנשה חיה בצניעות ובענווה, חלק מהירקות שהם מגדלים לא ניתן להשיג בארץ ומיוחסות להם סגולות בריאות עד כדי חיסון של הגוף מפני וירוסים. זה פשוט מחמם את הלב לראות את גינות הירק של התושבים בחצרות בתיהם בתוך מרקם העיר".

חולים על פלפל חריף

בין הגידולים הנפוצים בקרב הקהילה יש מקום של כבוד לפלפל החריף שעוצמת חריפותו משאירה את הפלפלים הסדנים וה'צילאים בהגדרה מתוקים.

"אין בארץ פלפל חריף כמו בהודו, הפלפלים שנחשבים כאן חריפים הם מתוקים לחיך של בני המנשה", מספר יונה ומוסיף בחיוך כי הציוד היקר היחיד  שהביאו איתם עולי בני המנשה הוא שקית עם זרעים של פלפל חריף.  "הפלפל הוא הבסיס לכל תבשיל הודי כך שבאמת שיש  לו ערך אמתי".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות