fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסיימי י"ב בנוף הגליל קיימו את תהלוכת הרונדו המסורתית

במשך שעה ארוכה חרשו התלמידים שזה עתה סיימו את לימודיהם את העיר לאורכה ולרוחבה. מדובר במסורת רבת שנים, במסגרתה לוקחים הצעירים את רכבי ההורים, מקשטים אותם ועוברים ברחבי העיר עם מוסיקה מחרישת אוזניים.
בן, לירי ורויטל חוגגים את סיום הלימודים (צילום עצמי)
בן, לירי ורויטל חוגגים את סיום הלימודים (צילום עצמי)

מסיימי כיתה י"ב בבית הספר אורט אלון בנוף הגליל, תלמידי מחזור כ"ה, קיימו את שיירת הרונדו המסורתית ובמשך שעה ארוכה חרשו התלמידים שזה עתה סיימו את לימודיהם את העיר לאורכה ולרוחבה.

מדובר במסורת רבת שנים, במסגרתה לוקחים הצעירים את רכבי ההורים, מקשטים אותם ועוברים ברחבי העיר עם מוסיקה מחרישת אוזניים.

יש לציין כי בעקבות מקרי אלימות בעבר, בשנת 2012 הוציא משרד החינוך חוזר מנכ"ל, ובו קבע כי "בעקבות מקרים שקרו בעבר הוחלט לאסור בתכלית האיסור את קיומם של 'מסעות הרונדו', על ידי תלמידי כיתות י"ב בסיום שנת הלימודים".

בחוזר אף התבקשו מנהלי בתי הספר לדווח למשטרה, ולמפקחים על מוסדות הלימוד, על כל התארגנות לרונדו שבאה לידיעתם.

אולם הנחיות משרד החינוך לא עשו  יותר מדי רושם על התלמידים מנוף הגליל, "מסיימים בית ספר רק פעם אחת בחיים", אמרו, "לכן אנחנו חוגגים, לפני שנתגייס לצבא.

ראש העיר פלוט ברך

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, בירך את  בוגרי יב' ואיחל להם בהצלחה בשירות הצבאי  ובלימודים. פלוט ניצל את ההזדמנות כדי להעביר לבני ה -18 מסר לוקל פטריוטי על רקע תנופת ההתחדשות והמהפכה שמתחוללת בעיר: "כל מה שאנחנו עושים בעיר זה בשבילכם" אמר.

פלוט הסביר לתלמידים: "התחדשות העיר נועדה להעניק לכם מקום משודרג וטוב יותר לחזור אליו אחרי השירות הצבאי והלימודים ולהקים בו משפחה. נוף הגליל היא הבית שלכם, זה המקום שבו גדלתם, חונכתם, המקום בו נמצאים ההורים שלכם והמשפחה שלכם. אני רוצה לראות אתכם מקימים כאן את ביתכם בעוד מספר שנים, חוזרים לעיר ונהנים מפירות עמלנו. צאו לשלום וחזרו בשלום, שמרו על עצמכם וכך תשמרו גם עלינו".

יושב ראש הנהגת ההורים העירונית, אילנית קליינרמן, אמרה דברים דומים. "מדובר במיטב ילדינו, מלח הארץ, שאוטוטו מתגייסים לצבא. מאחלת להם שרות משמעותי וקל והכי חשוב: שיחזרו הביתה בריאים ושלמים", אמרה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות