fbpx
Nazareth, IL
24°
Clear
23h0h1h2h3h
24°C
24°C
24°C
23°C
23°C

מיקי יהב תיטמן היום באדמת העמק שכל כך אהבה

הצילום באדיבות המשפחה

 

 

"שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי, אִמִּי וְאָבִי,

נִגּוּנִים מִזְמוֹרִים שְׁכוּחִים.

גַּרְעִינִים; גַּרְעִינִים נְשָׂאָם לְבָבִי –

עַתָּה הֵם עוֹלִים וְצוֹמְחִים.

 

עַתָּה הֵם שׁוֹלְחִים פֹּארוֹת בְּדָמִי,

שָׁרְשֵׁיהֶם בְּעוֹרְקַי שְׁלוּבִים,

נִגּוּנֶיךָ, אָבִי, וְשִׁירַיִךְ אִמִּי,

בְּדָפְקִי נֵעוֹרִים וְשָׁבִים."

שירה של פניה ברגשטיין היה שגור בפיה של מיקי כמו השיר ששרה בכל חודש שבט לקראת חגיגת טו בשבט על פירותיה הטובים של הארץ ," המגדים אשר בטנא אין יפים מאלה".

מיקי של לפני הגרעינים, לפני בית הקלייה , לפני העבודה והשירות הנפלא הייתה אישה דעתנית , חכמה , מלאה בתשוקה בלתי נגמרת להעשיר את עולמה, מיקי של הרצאות חכמה יהודית בקיבוץ גבע, מיקי של שירי ארץ ישראל, מיקי של ספרות יפה, מיקי המחוברת ממשה רבנו דרך חיים באר ועד לפניה ברגשטיין.

 

 

הידיעה על פטירתה בטרם עת של מיקי יהב, מגדן , דור שני למייסדי אימפריית הגרעינים בעפולה, הכתה רבים בתדהמה.

קורות חייה וקורות משפחתה של מיקי ,שזורים בקורות מדינת ישראל בכלל וקורות העיר עפולה בפרט.

מאחרי האישה מלאת החיים , התוססת, האוהבת ובעיקר בעלת עין טובה ,מקופל סיפור התקומה של עם הנצח, סיפורה המשפחתי, סיפורם של הוריה מנחם וחווה שעלו מפולין.

לפני כשנתיים נפרדה מיקי מהאימפריה שהקימו הוריה והעבירה את הבעלות, באתר זה התפרסמה הידיעה על תום עידן.

מנחם מגדן, קלה קפה בחנות קטנה בפולין, שרד את השואה ובשנת 1946 על ארצה עם אשתו חוה. לאחר שנה הקימו בני הזוג את בית הקליה הראשון בעפולה, וקראו לו בשם משפחתו מזה דורות ״מגדן״ .

ב1951 התחילו לקלות בוטנים בקליפה וגרעינים שחורים בקליה תעשייתית של פיצוחים לראשונה בארץ .

מהר מאד יצא שמו למרחוק, כקולה קפה איכות וכקולה חמניות ופיצוחים נוספים המוביל במדינה ומראשוני הענף. לראייה, עפולה הושמה על מפת המבקרים והעוברים צפונה בזכות גרעיני מגדן

 

לימים הוגדרה עפולה המעצמה הגרעינית וכמעט כל בית קלייה שצץ בארץ התהדר במותג גרעיני עפולה ולא היא. את החברה ניהלה במשך שנים מיכל (מיקי) יהב, שהיא דור שני לניהול החברה, בתם של מנחם וחוה מגדן ז״ל.

״מגדן מתמחה שנים רבות בקליית קפה לסוגיו השונים, בקליית פיצוחים שהפכו למוצרי צריכה בכל בית, הקלייה נעשית בהמלחה עדינה ללא קמח או כל תוספות. חלק מהפיצוחים מיוצרים גם ללא מלח, בטחינה ובייצור תערובות תבלינים ובאריזות פירות יבשים וקטניות.

 

מגדן ידועה במשך עשרות שנים בטיב מוצריה האיכותיים, וביצירת מוצרים חדשניים (תערובות) המבוססים על שילוב של פיצוחים, קטניות ותבלינים המכניסים חיות ושמחה לכל תבשיל. במקביל עם השנים מגדן גדלה ויצאה מגבולות עפולה והחלה לשווק את מוצריה הרבים לחנויות, למרכולים, למוסדות ומטבחים קיבוציים בכל רחבי הארץ.

 

בתחילת 2020 רשת 'גרעיני עפולה' רכשה את החנות הוותיקה

 

מיקי יהב, בתם של מייסדי בית הקלייה סיפרה לאחר המכירה: "אני נשארת פה, אמנם העברתי בעלות, אבל אני כאן, זה מקומי עד שארצה לפרוש".  ואכן ניתן לראות את מיקי מקבלת מידי בוקר את הלקוחות הוותיקים. רשת גרעיני עפולה מונה היום עשרות סניפים ברחבי  הארץ ואף מפעילה אתר אינטרנט מכירתי, שמספק מידי יום עשרות רבות של חבילות לכל מקום בישראל.

 

 

במהלך השנים הרחיבה רשת גרעיני עפולה את מגוון מוצריה המשווקים לצרכן וכיום ניתן למצוא בחנויות הרשת מגוון רחב של כל סוגי הקטניות, פירות יבשים אורגניים, חומרי גלם לאפיה, מוצרי שוקולד לאפיה, מגוון רחב של שמני זית מובחרים, מבחר רחב של טחינות וטחינה אורגנית,

חלוות מובחרות, קפה מובחר שנטחן במקום, כל סוגי התבלינים ותבלינים מיוחדים שנעשים ברשת והכל טרי ובאיכות ללא פשרות.

היום בשעה אחת וחצי ילוו חמשת ילדיה , שמונה עשר נכדיה, בעלה ומוקירי זכרה את מיקי היקרה למנוחת עולמים , בבית העלמין בעפולה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות