fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיון ילדים אינטראקטיבי במרכז הרפואי העמק

 ד"ר רון יעקוב סורק את הברקוד צילום: : המרכז הרפואי העמק

 

לראשונה בישראל, יוזמה חדשנית של המחלקה לרפואה דחופה לילדים במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית מאפשרת להורי הילדים המטופלים לקבל מידע אינטראקטיבי על הסיבה שבגללה הגיעו למיון. הילדה סובלת מהקאות? הילד נחתך ופונה למיון? באמצעות סריקה פשוטה של קוד לומדים ההורים והילדים מהן הסיבות לכך ואיך מטפלים

"הורים שפונים עם ילדיהם למיון ילדים הם מטבע הדברים חוששים ולחוצים, וקיימת אי ודאות לגבי מצב בריאותו של הילד", מסביר ד"ר רון יעקוב, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק. "אנחנו מאמינים שככל שההורים ידעו ויהיו מעורבים בטיפול, כך זה יפחית את החרדה והלחץ ויהפוך את ההורים לשותפי טיפול טובים יותר. אנחנו מאמינים במסירת מידע רחב ומקיף ככל הניתן על מנת להפחית את הלחץ והחרדה. בנוסף לכך, כשההורים מגיעים מוטרדים ולחוצים, הם לא תמיד פנויים להסברים של הצוות, וכך המידע שלהם לגבי המצב הרפואי עלול להיות חלקי".

יוזמה חדשה וראשונה מסוגה במיוני ילדים בישראל, פרי מחשבה ויצירה של ד"ר רון יעקב הביאה לשיתוף פעולה עם יחידות השירות והדוברות של בית החולים והתוצאה היא מיון אינטראקטיבי לילדים, המביא מידע על סוגים רבים של מחלות ילדים ופגיעות שכיחות בילדים המוצגים על גבי הקירות בחדר ההמתנה של המחלקה לרפואה דחופה לילדים. ההורים בוחרים את הנושא שבו הם רוצים להעמיק וללמוד, סורקים קוד ומגיעים לדף המידע בנושא זה באתר המרכז הרפואי העמק.

"בחדר ההמתנה למיון תלינו את האיורים המקסימים שכל אחד מהם מייצג מצב רפואי אחר כמו למשל: הקאות, טיפול בחתכים לאחר תפרים, הנחיות לאחר גיבוס ועוד. ההורים יכולים לסרוק את הברקוד שמופיע על האיור הרלוונטי עבורם ולקבל מידע מקיף בקלות ובמהירות. כך גם יוכלו ההורים לתווך לילדיהם מידע על מצבם הרפואי באופן המותאם לגילם ולהבנתם. השפה האיורית שגיבשנו לטובת הפרויקט היא צבעונית ומעוררת ענין, כדי לעודד ילדים והורים לחפש את המידע", סיפרה מיכל קריל, מנהלת יחידת השירות של המרכז הרפואי העמק.

המידע המופיע על הקיר האינטראקטיבי ובאתר המרכז הרפואי העמק, גובש ונכתב על ידי צוות המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, וניתן למצוא למעלה מעשרים אבחנות ומצבים רפואיים שכיחים שמטופלים במיון. במטרה להנגיש את המידע לאוכלוסייה רחבה במידת האפשר, נכתב בשתי שפות, עברית וערבית לבחירת המטופלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות