fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לתת, את הנשמה ואת הלב

עוד במהלך שירותו הצבאי היה ברור לברק משילקר שהמוטו שלו בחיים הוא לעזור לאנשים, מזה 5 שנים הוא עומד מאחורי הפעילות הברוכה של גמ"ח 'אהבת ישראל'. משילקר: "איך אנשים הגיעו למצב שאין להם מה לאכול? תפקידי לא לשפוט אותם אלא לעזור להם"
ברק ומור במהלך פעילות בבסיסי צה"ל. צילום: באדיבות ברק משילקר
ברק ומור במהלך פעילות בבסיסי צה"ל. צילום: באדיבות ברק משילקר

"פגשתי במהלך שירותי הצבאי במשמר הגבול אנשים רבים שזקוקים לסיוע, החלטתי לעזור להם ככל יכולתי", מסביר ברק משילקר את החלטתו לפתוח גמ"ח והוא האיש שעומד מאחורי גמ"ח אהבת ישראל, שעסוק בפעילויות למען הקהילה מסביב לשעון ומסייע למשפחות נזקקות רבות בעפולה ובעמק כולו.

משילקר,28, במקור תושב נוף הגליל עובד לפרנסתו כמנהל מחסן בענף השתלים, מנהל את הגמ"ח עם בת הזוג שלו מור רוזן, אף היא בת נוף הגליל במקור. השניים הכירו מהלך שירותם הצבאי, הוא לוחם וסמל מבצעים, היא שימשה כאחראית חדר אוכל בבסיס בו שירתו. ההיכרות שלהם העמיקה כאשר הציע לה להתנדב בגמ"ח. "בהמשך הפכנו לזוג. מה שמשותף לנו הוא ששנינו רוצים לסייע ולעזור לכל נצרך, החל מחיילים ועד לקשישים, כולל אימהות חד הוריות ונוער בסיכון", הוא מסביר.

הגמ"ח, שהוקם לפני 5 שנים, עוסק מדי סוף שבוע, בחלוקת סלי מזון לעשרות משפחות מוחלשות, בחלוקת תלושי קנייה, סיוע לחד הוריות, ליולדות, לניצולי שואה ועזרה בבתי אבות ואפילו בחלוקת מוצרים חשמליים.

-מה היה המקרה הכי מזעזע שטיפלת בו?

"כאשר ראיתי אימא חד הורית וילדים עם מקרר. זה פשוט עורר בי צמרמורות והרגשתי שהחברה לא עושה מספיק למענה והבנה שאנו צריכים להמשיך להרבות באהבה והתעניינות כלפיי האחר".

-מה היה המקרה הכי מרגש שטיפלת בו?

"הסיוע בשיפוץ ביתו של קשיש ערירי, ניצול שואה שחי בתנאי מחייה בכלל לא פשוטים. עד היום אני לא שוכח את הדמעות שלו מהתרגשות. הוא היה אסיר תודה ולא הפסיק להודות לי".

-אתה מבין איך אנשים מגיעים למצב כזה?

"תפקידי לא לשפוט אותם אלא לעזור להן. חשוב לי לתת להם מענה בנושא הבסיסי, במו אוכל וביגוד, לתת להם אור ולהחזיר אותם למסלול הנכון, על מנת שהם יוכלו להתייצב. גם הקורונה תרמה רבות להתרסקות של משפחות רבות. לצערי, יש משפחות רבות שמתביישות לפנות לרווחה ומגיעות אלינו. אנו שומרים על צנעת הפרט ושומרים על כבודם של הנזקקים".

"המטרה לשם שמיים, ללא מטרות רווח"

"היו חגים שבכיתי ימים שלמים כי לא ידעתי איך אעביר אותם, בזכות סלי המזון של אדם מופלא כמו ברק עברנו אותם לשמחתי בשלום והמשפחה שלי לא ידעה מחסור", מסבירה ח', אם חד הורית,, תושבת עפולה ואימא לילדה.  

כך למשל, בשבוע חנוכה חולקו מאות סופגניות בשיתוף סטודנטים מפרויקט "תוצרת הארץ", מאות סופגניות לקשישים בבתי אבות, לילדים מוגבלים ובעוד מקומות. "המטרה שלנו הייתה להמתיק להם את החג, להראות להם שיש מי שחושב עליהם, לעשות להם קצת שמח בימים לא פשוטים אלה", מסביר ברק.

-תגיד, אתה מטפל בנזקקי העיר עפולה, העירייה מסיעת לכם?

"כרגע לא בטענה שאנחנו לא עמותה רשמית. יש לציין כי לפני כשבועיים קיבלה העמותה את אישור משרד הפנים. אני מקבל פניות רבות לעזרה דרך העירייה. אני מקווה ומאמין שימצאו את הדרך לעזור לנו. כולי תקווה שתימצא הדרך להגשים את המשפט המפורסם 'ואהבת לרעך כמוך'".

-ברק, מסר לציבור?

"מבקש את עזרתכם בהתנדבות פיסית, בתמיכה וסיוע והעברה מפה לאוזן. כל המטרה לשם שמיים, ללא מטרות רווח".

המוטו: לעזור לאחרים. ברק משילקר ומור רוזן במהלך התנדבות
המוטו: לעזור לאחרים. ברק משילקר ומור רוזן במהלך התנדבות. צילום: באדיבות ברק משילקר

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות