fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למעלה מ – 2500 חתולי רחוב בנוף הגליל עברו טיפול עיקור וסירוס במסגרת מבצע רחב היקף של  העירייה

צילום: דוברות נוף הגליל

 

 

המבצע בוצע בפיקוח השירות הווטרינרי העירוני, וכלל חיסון לחתולי הרחוב נגד מחלת הכלבת

 

המחלקה הווטרינרית העירונית ביצעה במהלך שנת 2022 מבצע עיקור וסירוס חתולים חסרי בית, בהיקפים שלא היו כמוהם ותקציב סדר תקדים. חצי מיליון שקלים הוזרמו על ידי משרד החקלאות לבקשת העירייה, לצורך טיפול מקיף בחתולי רחוב. במסגרת המבצע טופלו למעלה מ – 2500 חתולים ברחבי העיר. המבצע נערך בפיקוח השירות הווטרינרי העירוני, וכלל חיסון לחתולי הרחוב נגד מחלת הכלבת. "המבצע הקיף את כל שכונות העיר על פי חלוקה לאזורים" הסביר מנכ"ל העירייה עדי מלכה וציין כי עיקור החתולים מפחית את מספרם, מקטין תחלואה בקרב החתולים וכמו כן מונע מריבות טריטוריאליות ומשפר את איכות חייהם.

במהלך המבצע נאספו חתולי רחוב והועברו לטיפול על ידי וטרינר מוסמך. החתולים חוסנו נגד מחלת הכלבת ולאחר התאוששות בת יום הוחזרו למקום ממנו נאספו. המבצע הינו המשך ישיר לפעילות השוטפת של עיריית נוף הגליל לשיפור איכות החיים במסגרת מדיניות ראש העיר, רונן פלוט.

הווטרינר העירוני ד"ר עיסאם בריק ציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם מאכלי החתולים לצורך תיאום, לכידה וטיפול באזור ההאכלה. כמו כן ציין את הסיוע של משרד החקלאות במימון פרויקט. "ארגוני הרופאים הווטרינרים בארץ ובעולם ממליצים לעקר ולסרס חתולים. העיקור או הסירוס מבוצעים בניתוח השכיח ביותר במרפאות לחיות מחמד. החתולים שעברו את הניתוח יחזרו במהירות לפעילות מלאה" הסביר הווטרינר העירוני, ד"ר בריק.

מהעירייה נמסר כי מבצע עיקור וסירוס חתולים בסדר גודל רחב כזה נועד לפתור את המטרד הכרוך בקצב התרבות חתולי הרחוב :" חתולה יכול להמליט שלוש פעמים בשנה כ 15 גורים ואם לא נפעל על מנת לעצור או לווסט את ההתרבות הטבעית רוב הגורים לא ישרדו בחיים ואלה שכן יפלו על כתפיהם של הפעילים המסורים להאכלתם." מהעירייה צוין כי ברחבי העיר הוצבו מתקנים ייעודיים להאכלת חתולים באופן מבוקר על ידי פקחי העירייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות