fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: נוף הגליל פרשה מהקבוצה המאוחדת לאחר שנה אחת בלבד

המשמעות: תחזור לשחק בליגה א', למרות שלפני האיחוד הייתה בארצית * "הקבוצה שהפסידה מהאיחוד היא רק הפועל נוף הגליל", קובע אלי מלדסי, ששימש כנציג העיר בקבוצה המאוחדת, שלא הצליחה ליצור שום הזדהות עם הקהל בעמק
אלי מלדסי (צילום ישראל פרץ)
פורש מתפקידו. אלי מלדסי (צילום ישראל פרץ)

לפני שנה נענו ראשי הרשויות מגדל העמק ועמק יזרעאל, לבקשת ראש עיריית נוף הגליל להצטרף לקבוצת הכדורסל המאוחדת כביטוי נוסף לשותפות בין הרשויות.

אלי ברדה ואייל בצר הצטרפו ליוזמה והשלושה הקימו קבוצה אזורית מאוחדת עם תקציב נדיב. המטרה המוצהרת הייתה: עלייה לליגה הלאומית.

אלא שכגודל הציפיות כך גודל האכזבה. הקבוצה רשמה הפסדים והייתה יותר קרובה לירידת ליגה מאשר לעלייה. בנוף הגליל נמתחה ביקורת על המהלך, שלמעשה פגע בכדורגל בעיר בצורה אנושה.

אלי מלדסי היה נציג הקבוצה בהנהלת הקבוצה המאוחדת, שכל קשר בינה לנוף הגליל היה מקרי. הקבוצה המאוחדת התאמנה ושיחקה במגדל העמק, כדורסלן העבר חנן ביניאשווילי ניהל את קבוצת המשנה בליגה א', שהתנהלה עם תקציב זעום..

השבוע כאמור, לאחר שנה אחת בלבד הודיעה, העמותה לקידום הספורט בנוף הגליל על הפסקת ההתקשרות ויציאתה מהאיחוד בטענה כי לא הושגו המטרות העיקריות. בין היתר הייתה עלייה לליגה הלאומית. המהלך עורר שמחה רבה בקרב חובבי הכדורסל בעיר.

"רק הפועל נוף הגליל הפסידה"

"הקבוצה שהפסידה מהאיחוד היא רק הפועל נוף הגליל", קובע אלי מלדסי, יושב ראש המועדון לפני האיחוד וחבר הנהלה בקבוצה המאוחדת לשעבר "היינו בליגה הארצית ועכשיו אנחנו חוזרים לליגה א'", אומר מלדסי.

"רעיון האיחוד היה ליצור משהו אחר בעמק, לאחר המון פגישות והחלטה של ראשי הערים הוחלט לצאת לדרך. האיחוד נחתם לתקופה של 5 שנים, השאיפה הייתה לעלות לליגה הלאומית וליצור משהו אחר באזור הן מבחינת קהל מכל האזור", מבהיר מלדסי.

לדבריו, הושקע כסף למטרת עלייה, נבחרו שחקנים והמאמן זיו תבור בעל רקורד וניסיון בליגה הכין ובנה את הקבוצה, "שלא הצליחה להתחבר מבחינה מקצועית והקבוצה מוקמה בתחתית הליגה. נאלצנו לפטר את המאמן ולמנות במקומו את ברק פלג בגלל המיקום והיכולת החלשה של הקבוצה", אומר מלדסי.

אלי מלדסי מודה: "אכן החיבור השנה לא כל כך הצליח מכמה בחינות. הקהל לא הגיע למשחקים ולא התחבר לקבוצה, לא הצלחנו לשלב שחקנים מנוף הגליל ועמק יזרעאל וזה יצר חוסר איזון בין הקבוצות. נכון שכל תהליך של בניית משהו חדש לוקח זמן ודורש המון וסבלנות וזה לא קרה כאן".

למרות הפרישה של נוף הגליל, מגדל העמק והמועצה האזורית עמק יזרעאל ימשיכו בקבוצה המאוחדת.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות