fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יועצת ראש הממשלה לבעלי החיים קיימה ביקור מקצועי בעפולה

השירות הווטרינרי בעיריית עפולה ישתף פעולה עם כוהנת בעלי החיים ויועצת ראש הממשלה טל גלבוע שנועדה השבוע עם מנכ"ל העירייה והווטרינר העירוני
מימין - המנכל שלום שלמה, טל גלבוע והווטרינר העירוני יואל לבנט. צילום: דוברות העירייה
מימין - המנכל שלום שלמה, טל גלבוע והווטרינר העירוני יואל לבנט. צילום: דוברות העירייה

טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים התארחה בעפולה ונועדה עם מנכ"ל העירייה שלום שלמה והווטרינר העירוני ד"ר יואל בנט במטרה לקדם את הטיפול בבעלי החיים במרחב הציבורי בעפולה.  

במהלך הפגישה בין מנכ"ל העירייה וטל גלבוע עלו מספר נושאים מרכזיים ובראשם מחלת הכלבת. כזכור, בשנים האחרונות מוכרז אזור הצפון כאזור בעל סיכון מוגבר למחלת הכלבת. בשנה האחרונה נרשמו 30 מקרים של כלבת באזור אצבע הגליל ועמק יזרעאל.

כפועל יוצא להתמודדות ומיגור המחלה הוחלט בשירות הווטרינרי בעפולה, לעקר ולחסן כמה שיותר חתולים נגד כלבת. במבצע נרחב שהתקיים השנה ביצע השירות הווטרינרי העירוני כ-800 ניתוחים לעיקור וסירוס של חתולי רחוב כחלק ממאבק מיגור ובלימה של מחלת הכלבת.

הטיפול שניתן פועל בשיטת "רפואת העדר", שהביא לתוצאה בדמות פיקוח, שליטה ובקרה על אופן התרבות אוכלוסיית החתולים, מניעת תחלואה והקטנת מטרדים היכולים להיגרם מחתולי הרחוב. השירות ניתן ללא עלות לתושבים שגילו היענות כמאכלי חתולים או כאלה שדיווחו על מטרדי חתולים משוטטים. 

"הנתונים מלמדים כי אנו יכולים לעמוד במשימה בהצלחה"

נושאים נוספים שנדונו הם היבטים חוקתיים בטיפול בחתולי הקהילה, תקציבים שנדרשים למימוש הפרויקט, טיפול רפואי וצמצום התרבות של חתולי הרחוב. נושא נוסף שעלה וקרוב לליבה של טל גלבוע הוא נושא פדיון הכפרות במסגרתו הוחלט כי הרשות המקומית ייצאו בשיתוף רב העיר בקריאה לבצע כפרות תמורת תשלום כסף. 

טל גלבוע אמרה: "בשנה שעברה עוקרו בעפולה כ-850 חתולים בגלל משבר הקורונה וסיבות אובייקטיביות אחרות. לצד הנתונים המרשימים הביע הווטרינר הרשותי ד"ר יואל בנט את כוונתו להרחיב בשנה הקרובה את מספר העיקורים".

הווטרינר העירוני ד"ר יואל בנט אמר: "'הקול קורא' לשנה הקרובה הוגש על עיקור וסירוס של לא פחות מ- 2000 חתולים. הנתונים מלמדים כי אנו יכולים לעמוד במשימה בהצלחה ובכוונתו למצות עד תום את התקציב שיוקצה לטובת מטרה נעלה זו שמונעת התרבות מהירה של חתולי רחוב, מניעת צער בעלי חיים וכן מגנה על בריאות הציבור מפני מחלת הכלבת". 

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות