fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טובת כל ילדי הגלבוע- נדחתה העתירה המנהלית של הורי כפר יחזקאל וגדעונה

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את העתירה שהגישו ההורים והוועדים המקומים כנגד החלטת המועצה האזורית גלבוע לשינוי אזורי הרישום
העתירה נדחתה. צילום: דוברות המועצה האזורית גלבוע
העתירה נדחתה. צילום: דוברות המועצה האזורית גלבוע

בית המשפט המחוזי בנצרת, דחה את העתירה שהגישו ההורים והוועדים המקומיים בישובים גדעונה וכפר יחזקאל, שעתרו נגד החלטת מוא"ז הגלבוע, לשינוי אזורי הרישום, כך שתלמידים מיישובם, העולים לכיתה א', לא יחלו את לימודיהם בביה"ס היסודי החדש "גלבוע", שנבנה בסמוך לקיבוץ בית אלפא.

העתירה נדונה בפני כבוד נשיא ביהמ"ש, השופט ד"ר אברהם אברהם, אשר הסתפק בדיון קצר לפני כשבועיים, על מנת לקבל החלטה ברורה ונוקבת תוך דחיית טענות העותרים, שיוצגו ע"י עו"ד נדב קנימח, כשהוא מדגיש כי כל פעולות המועצה נעשו כראוי וכמתבקש לרבות הליך הקמת ועדת ההיגוי, דרכי פעילותה, וההחלטה שהתקבלה הן ע"י צוות ההיגוי והן ע"י מליאת המועצה. את הדיון הוביל היועמ"ש של המועצה, עו"ד אילן מרון כשהוא מטיב לתאר את העובדות.

דחיית העתירה תוארה אחת-לאחת, ע"י השופט אברהם, תוך שהוא מנמק את טענת השיהוי, העתירה גופה, וטענות מן הכלל אל הפרט.

בכל אחת מהמקרים לא רק שדחה השופט את טענות העותרים, כי אם מצא לנכון לציין כי לא נפל רבב בהחלטות המקצועית, שהתקבלו ע"י הדרג המקצועי של הרשות, ואף ציין את ההליכים הדמוקרטים והשקופים, כגון שיתוף ציבור בהחלטות, בהם נקטה מוא"ז הגלבוע.

השופט אברהם אברהם אמר בפסק הדין: "לאחר שעיינתי בכלל החומר שהובא בפניי, ושקלתי בטענותיהם של הצדדים, באתי לכלל דעה כי אין כל מקום להתערבותי בהחלטה, באשר היא סבירה, והתקבלה לאחר הליך ארוך ומקצועי שבמסגרתו בחנה המועצה את כלל השיקולים הצריכים לעניין".

"אנו רואים את טובת כל ילדי הגלבוע לנגד עינינו"

ראוי לציין כי החלטת ביהמ"ש, מצטרפת לצו מנהלי אותו הוציא משרד החינוך, כנגד הישוב כפר-יחזקאל, אשר פתח "בית-ספר" מקומי בישוב המיועד לילדי כיתה א', בניגוד לחוק, וללא פיקוח מוסדות המדינה, כל שכן פיקוח המועצה.

לאור פסק הדין והצו, נערכים עתה באגף החינוך במוא"ז הגלבוע, לקלוט את ילדי כיתה א' מכפר יחזקאל, בבית הספר היסודי "גלבוע", בסמוך לבית אלפא.

עובד נור, ראש המועצה: "מדיניות המועצה מעודדת שיתוף ציבור בהחלטות. בכל ההחלטות שקיבלנו, היה חלק מהציבור שלא הסכים עם ההחלטה- אך כיבד אותה. על פי סולם הערכים שלנו, נכון וראוי לכבד החלטות המתקבלות בהליך דמוקרטי. אנו רואים את טובת כל ילדי הגלבוע לנגד עינינו, כולל ילדי כפר יחזקאל וגדעונה, ובטוחים יותר מתמיד, שהתקבלו ההחלטות הטובות ביותר והנכונות ביותר- במיוחד עבור הילדים!"

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות