fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייה של פעוטה ניצלו לאחר שחלתה בתסמונת שפוגעת במחלימי קורונה

נס גדול במרכז הרפואי העמק בעפולה לאחר שהצוות הרפואי הצליח להציל את חייה של הפעוטה שחלתה בתסמונת הקטלנית הפוגעת בעיקר בילדים.
נס גדול. בית החולים העמק (צילום: דוברות)
בית החולים העמק (צילום: דוברות)

במרכז הרפואי העמק התייצב והשתפר  מצבה של פעוטה בת 3.5 מאזור הצפון, שפונתה אל בית החולים לאחר שלקתה בתסמונת הדלקתית הרב מערכתית שתוקפת ילדים שחלו בקורונה והחלימו מהנגיף.
לדברי ד"ר רון יעקב, רופא במחלקה לרפואה דחופה ילדים: "הילדה פונתה אלינו במצב לא יציב, כחודש וחצי לאחר שחלתה בקורונה והחלימה. כשהגיעה סיפרו הוריה שהיא סובלת מזה 5 ימים מחום, שלשולים והקאות. הדופק שלה היה מהיר ובבדיקות הדם ראינו שמדדי הדלקת גבוהים מאד. העברנו אותה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כדי לייצב אותה ולמנוע מצב של כשל לבבי, שזו הסכנה העיקרית בתסמונת זו".

הפעוטה יצאה מכלל סכנה

מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים ד"ר גור זמיר: "הצוות במחלקה לרפואה דחופה ילדים אבחן במהירות ובאופן מדוייק שמדובר בתסמונת דלקתית הרב מערכתית הנגרמת לאחר חשיפה לנגיף הקורונה (MIS-C).

"זו מחלה חדשה, שלא הייתה קיימת כלל לפני מגפת הקורונה, וכעת אנו פוגשים את התסמונת בשכיחות הולכת ועולה. רק בשבועות האחרונים טיפלנו בשלושה ילדים עם מחלה זו, אחת מהם שהגיעה במצב קשה מאד", הוסיף ד"ר זמיר

לדבריו, החלק החשוב הוא האבחון המהיר והמדויק מכיוון שיש חשיבות גדולה להתחלת טיפול מידית בכדי למנוע הדרדרות. הטיפול במצב זה הוא טיפול בנוגדי דלקת וסטרואידים, כדי להפחית את הדלקת שתוקפת איברים חיוניים בגוף בבת אחת, ועלולה להביא לקריסה מהירה של הגוף .

ד"ר גלעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים, "כשילד סובל מחום של כמה ימים והוריו פונים לרופא ילדים או למיון ילדים, במידה שהילד היה חיובי לקורונה או מישהו בסביבתו הקרובה חלה בקורונה, זה מידע שחשוב מאד בו לעדכן את הרופא."

"הילדים שחולים בתסמונת זו מגיעים אלינו לרוב עם דופק ולחץ דם לא יציבים, ולעיתים יש מעורבות גם של דלקת עיניים או תפרחת בעור", סיכם ד"ר חן.

כאמור, הפעוטה יצאה מכלל סכנה ומצבה מוגדר כעת טוב. היא הועברה להמשך טיפול ומעקב.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות