fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר הכנסת אופיר כץ: "אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו על מנת לתקן את העוול הזה"

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד העלה לסדר יומה של הכנסת הצעה דחופה על חוסר במרכז שיקום בצפון, זאת לאור הפערים הגדולים בין הצפון לאזור המרכז.
מחסור חמור במכשירי MRI. חבר הכנסת כץ. (צילום: דוברות השר)
מחסור חמור במכשירי MRI. חבר הכנסת כץ. (צילום: דוברות השר)

רַכָּז הקואליציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת אופיר כץ הביא לסדר יומה של הכנסת הצעה דחופה על חוסר במרכז שיקום בצפון הארץ.
במהלך דבריו, חבר הכנסת כץ הציג נתונים מטרידים, יחס מיטות השיקום הממוצע בארץ הוא 1:10,000 אך בצפון הוא 1:50,000, הבדל של פי 5. יחס מיטות השיקום הממוצע בארץ לקשישים הוא 1:486 קשישים אך בצפון הנתון הוא 1:3,200.

חבר הכנסת כץ אף הציף את הבעיה שתושבים רבים שזקוקים לשיקום נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים, ואף מוותרים על הטיפול הרפואי ומתמודדים עם אובדן תפקוד, נכות והנצחת המגבלה. למרכז הרפואי ע״ש ברוך פדה פוריה ניתן הרישיון להקמת מרכז שיקום, אך הוא לא תוקצב מספיק על מנת להשלים את בניית המרכז והפעלתו.

חבר הכנסת אופיר כץ קרא להסדרת הדבר ויזם את העברת הדיון לוועדת הכספים, שם יוכלו לפעול על מנת להעביר את הסכום הדרוש ולתקן את העוול.

"הקמת מרכז השיקום תסייע לצמצום הפערים"

"כבר עמדתי פה לא פעם ולא פעמיים והקראתי לכם נתונים מכעיסים על הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז. זה מרתיח. אבל הנתונים האלה לא מקבלים בולטות, למה? כי זה לא בתל אביב, לא בירושלים, אלא בצפון. וכבר למדנו שכשזה מגיע לפריפריה, זה פחות מעניין. אין מרכז שיקום בצפון הארץ. תושבים שזקוקים לשיקום עוברים סבל נוראי", אמר ח"כ אופיר כץ.

"איך מצפים מבית חולים פריפריאלי לגייס תרומות בשווי של עשרות או מאות מיליוני שקלים? למה בית החולים צריך להילחם על מנת שתושבי הצפון יקבלו טיפול רפואי הולם שהם זכאים לו? ", הוסיף.

"זה המקום שלנו להתערב, אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו על מנת לתקן את העוול הזה. נדרשת פה תוספת תקציבית, להקמת המרכז והפעלתו. הקמת מרכז השיקום תסייע לצמצום הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז ותשפר את איכות חיי התושבים. כמי שחרט את נושא צמצום הפערים על דגלו, אני מתחייב להמשיך ולעסוק בנושא עד אשר הדבר יוסדר. ביקשתי להעביר את הדיון לוועדת הכספים ", אמר בסיום.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות