fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זיכרון בסלון גם בקורונה

אגף הקהילה של עיריית עפולה יקיים היום (ד'), את "זיכרון בסלון" שמציין את יום השואה הבינלאומי שיתקיים דרך ה- "זום", המפגשים יחולקו לשניים, בשעה 17:00 ובשעה 20:00 הערב. דרך עמוד הפייסבוק של העירייה.
יום השואה הבינלאומי | pexels-pixabay
יום השואה הבינלאומי | pexels-pixabay

יום השואה הבינלאומי חל היום, 27 בינואר, היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בשנת 1945 מידי הנאצים.

כבכל שנה, אגף הקהילה של עיריית עפולה מקיים מפגש של "זיכרון בסלון", המאפשר לתושבי העיר, צעירים ומבוגרים לשמוע ולחוות את יום זה באמצעות עדויות של ניצולי שואה ודור שני לשואה.

נגיף הקורונה הביא עימו מגבלות רבות כשהבולטת מכולן היא השמירה על ריחוק חברתי, מגבלה זו לא מונעת מאותם ניצולים להביא את סיפורם האישי וגם השנה המפגש השנתי יקרה לראשונה באופן מקוון באמצעות אפליקציית "זום".

המפגש יחולק לשניים, שחלקו הראשון מיועד בעיקר לבני נוער ויתקיים בשעה 17:00.

במסגרת מפגש זה, ישמעו בני הנוער את עדותו של ד"ר אלון גלבמן, מהמכללה האקדמית "כנרת", שיספר את סיפורו של אביו, משה גלבמן שהצליח לברוח ממחנה העבודה בבודפשט, לאחר מכן ללמוד פיזיקה, ללמד ולנהל תיכון בעפולה ע"ש בן גוריון. אביו היה נחשב לפורץ דרך בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיה עדכנית להוראה. בנוסף לעדותו של ד"ר גלבמן המפגש אף יפגיש בני נוער משתי ערים תאומות של עפולה בגרמניה ובפולין.

החלק השני, מיועד למבוגרים ויתקיים בשעה 20:00 הערב.

במסגרתו תספר זהבה גלנטי (כהן), תושבת עפולה בת 88 ניצולת שואה מבלנשט רומניה, את סיפור חייה בעזרת בנה אברהם. חלק זה יאפשר אף הוא מפגש יבשות נוסף במסגרת שותפות עפולה – גלבוע – ארה"ב של הסוכנות היהודית ביחד עם קהילת יהודיות בדרום ניו אינגלנד ארה"ב.

לכל המעוניין, המפגשים ישודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית עפולה – לחצו כאן!

 

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות