fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הכספים של הכנסת תכיר באירוע השריפה בנוף הגליל כאסון טבע

ההחלטה התקבלה פה אחד מצד כל סיעות האופוזיציה והקואליציה. במקביל לכך תפעל הוועדה לחוקק חוק שיקדם מתקווה פיצוי לתושבי האזור שספגו פגיעה ברכוש אישי וחקלאי.
וועדת הכספים של הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת
וועדת הכספים של הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

ועדת הכספים של הכנסת תומכת פה אחד בהצעה להכיר באירוע השריפה בנוף הגליל כאסון טבע. חברי הוועדה, מסיעות האופוזיציה והקואליציה, תומכים בסיוע הכספי לעירייה בשיקום נזקי השריפה בשטחים הציבוריים, לצד קידום חוק שיעגן השתתפות של המדינה בפיצוי עבור נפגעי שריפות ברחבי הארץ, שאין בידם ביטוח. 

הדיון בנושא הסיוע המידי לנזקי השריפות ברחבי הארץ הגיע לישיבת ועדת הכספים של הכנסת, יומיים לאחר שנידון בכנסת ופחות משבוע לאחר שאושר בהחלטת ממשלה לפיה יוענק לעירייה סיוע מיוחד על סך 25 מיליון שקלים וזאת בהתאם להצעה שהגיש ושר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. 

"צריך לוודא שהעירייה תקבל את הסיוע הכספי ללא דיחוי"

על שולחנה של ועדת הכספים הונחו 5 הצעות לסדר של חברי כנסת מסיעות הקואליציה ואופוזיציה הנמצאים בקונצנזוס. דתיים וחילוניים, ימין ושמאל, יהודים וערבים – כולם תומכים בך", אמר יו"ר הועדה משה גפני לראש העיר רונן פלוט שנכח בישיבה. 

חברי הכנסת שיבחו בדבריהם בוועדת הכספים את פעילותה המהירה והיעילה של עיריית נוף הגליל יחד עם כוחות ההצלה וכיבוי האש. חברי הועדה ביקשו לקדם חוק שיעגן פיצוי במקרים של שריפות ברחבי הארץ גם בגין פגיעה ברכוש פרטי במקרים של היעדר ביטוח באמצעות הכרה באירוע כאסון טבע. 

"השריפה בנוף הגליל היא אסון טבע, הדבר ברור לכולם וצריך לוודא שהעירייה תקבל את הסיוע הכספי ללא דיחוי". הוועדה מתחילה להכין חוק שאם יעבור יפצה את כל אדם שרכושו נפגע בשריפה

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות