fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השכונה החדשה בבית שאן יוצאת לדרך

בשכונה יוקצו 69 מגרשים לבנייה עצמית בעלות מסובסדת של 31% בלבד מערך הקרקע. ראש העיר ז'קי לוי: "לאחר שנים לא מעטות אנו רואים סוף סוף כמות ראשונה משמעותית של מגרשים לבנייה עצמית. זו רק ההתחלה"
השכונה החדשה בבית שאן. צילום: דוברות העירייה
השכונה החדשה בבית שאן. צילום: דוברות העירייה

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום (ראשון) את חוברת המכרז לבניית 69 יחידות דיור לבנייה עצמית ב-44 מגרשים בשכונה החדשה, דרום-מזרחית, שתקום בבית שאן. השיטה לבחירת הזוכים במגרשים הינה באמצעות רישום והגרלה.

עלות המגרשים מסובסדת באופן משמעותי ע"י המדינה והזוכים ישלמו 31% בלבד מערך הקרקע. עלויות הפיתוח מסובסדות אף הן כך שהתשלום הסופי על מגרש בודד (כולל פיתוח) תעמוד על כ-250 אלף ₪ בלבד בממוצע. התשלום על מגרש דו משפחתי תעמוד על כ-420 אלף ₪ בממוצע, כולל פיתוח.

במסגרת חוברת המכרז שניתנת לצפייה והורדה באתר רמ"י נקבע כי 4 מגרשים יוקצו לנכים, 50% מהמגרשים הנותרים יוקצו לתושבי בית שאן ו-50% לכלל הציבור. בכל הקטגוריות תינתן עדיפות למחוסרי דיור.

"זו בשורה גדולה לתושבי בית שאן"

המכרז לבנייה עצמית של 69 יחידות דיור מצטרף למכרז גדול נוסף שפורסם לפני כחודש ע"י רשות מקרקעי ישראל לבניית 476 יחידות דיור ב-8 מתחמים במסגרת "מחיר למשתכן" שייבנו אף הם בשכונה הדרום מזרחית החדשה.

ראש העיר ז'קי לוי אמר: "לאחר שנים לא מעטות של קיפאון יחסי אנו סוף סוף רואים כמות ראשונה משמעותית של מגרשים לבנייה עבור זוגות צעירים, רובם ככולם מחוסרי דיור. זו רק ההתחלה. יחד עם המגרשים שפורסמו במסגרת 'מחיר למשתכן' מדובר כאן על 550 יחידות דיור שישווקו בשנה הקרובה וזו בשורה גדולה לתושבי בית שאן".

"חתמנו השנה עם משרד הפנים והמועצה האזורית על הסכם היסטורי להעברת 5000 דונם מעמק המעיינות לשטחה של בית שאן ובעשור הקרוב נבנה כאן אלפי יחידות דיור. במקביל , ולא פחות חשוב מכך, נמשיך לשדרג את התשתיות בתחומי החינוך, התחבורה, התעסוקה, התיירות ותרבות הפנאי כדאי ליצור כאן איכות חיים הן לדור הצעיר והן לתושבים הוותיקים", הוסיף ראש העיר.

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות