fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרן לידידות וחברות עמידר ועמיגור החלו במבצע חלוקת ערכות חימום לקשישים

עד כה, כ-530 מענקי וערכות חימום חולקו בערים בית שאן ועפולה. נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "בשל משבר הקורונה, מצוקת הקשישים מחריפה ואף הופכת מסוכנת ממש כאשר רבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות"
מבצע החלוקה. צילום: הקרן לידידות
מבצע החלוקה. צילום: הקרן לידידות

החורף הגיע השבוע לישראל ואוכלוסיות שלמות במדינה מתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא קשישים אשר הכנסתם הדלה אינה מספיקה לכיסוי צרכיהם הבסיסיים והם נאלצים במקרים רבים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרי בסיס אחרים.

המבצע החל כשבוע לפני הגעת גל הקור הנוכחי, ועל רקע ימי הסגר השלישי בהם חווים רבים מבני גיל הזהב ריחוק חברתי ובידוד.

במסגרת הפעילות הקהילתית שמקדמות הקרן לידידות וחברת עמידר, שהינה זרוע הביצוע של משרד הבינוי והשיכון, בקרב אוכלוסיית הדיור הציבורי, מתבצעת בימים אלו החלוקה באמצעות עובדי הקרן, אגף קשרי הקהילה, מרכזי השירות של החברה ומתנדבים רבים, המקיפה עשרות ישובים ברחבי הארץ.  במסגרתה מוענקים לקשישים "ערכות חורף" הכוללות שמיכה מחממת וצעיף, לצד שוברי קנייה בגובה 300 ש"ח לצורך הצטיידות ובעלות כוללת של כמיליון דולר.

"רבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות"

המבצע נערך תוך שמירה קפדנית על ההנחיות, כאשר נציגי עמידר והקרן לידידות מגיעים לבתיהם של בקשישים ובנוסף לחלוקה, מפיגים את בדידותם ומבררים לשלומם. החלוקה מתבצעת גם לדיירי עמיגור.

רוסנה לוי קלאס (68), עלתה לארץ מארגנטינה בשנת  1979 ומתגוררת בגפה בדירה שבניהול חברת עמידר. צוות הקרן לידידות ועמידר ביקרו גם את רוסנה במסגרת המבצע שנערך בימים אלה.

"תודה רבה על המתנה היפה לחורף ועל תווי הקנייה שיעזרו לי מאוד במיוחד בתקופה הזו. אך בעיקר תודה גדולה על הביקור והיחס החם שעבורי הוא הכי חשוב בגלל שאני לבד", אמרה קלאס.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "בחודשי החורף ולאחר חודשים רבים של הסתגרות בבתים בשל משבר הקורונה, מצוקת הקשישים מחריפה ואף הופכת מסוכנת ממש כאשר רבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות.  בשיתוף עם מחלקות הרווחה ברשויות, חברות משכנות  ובזכות תורמים נדיבי לב ומתנדבים אנחנו מבקשים להגיע לקשישים הנזקקים ביותר ולהבטיח כי הם עוברים את החורף בשלום".

"מדובר בשיתוף פעולה מבורך עם הקרן לידידות. אני מודה לעובדי הקרן, לעובדי עמידר ולמתנדבים על האפשרות לשמח את הדיירים בתקופה מורכבת זו" מסר יו"ר חברת עמידר, יאיר זילברשטיין.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות