fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הקורונה והאנטישמיות הגואה עשויים להביא עלייה בהיקפים גדולים"

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, לשעבר מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, קורא לרשויות הקליטה להיערך לגל עלייה גדול בעקבות מגפת הקורונה והחרפת גילויי האנטישמיות בעולם
רונן פלוט עם עולים חדשים בעירו (צילום ישראל פרץ)
רונן פלוט עם עולים חדשים בעירו (צילום ישראל פרץ)

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, שימש כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה בתקופה המשמעותית ביותר בתולדות המשרד, כאשר עשרות אלפי עולים צבאו על פתחה של מדינת ישראל בעקבות המשבר הכלכלי הגדול במדינות ברית המועצות.

העלייה בסוף שנות ה- 90 הכפילה את אוכלוסיית העיר נוף הגליל בעידן מנחם אריאב ז"ל והגדילה באופן משמעותי את אוכלוסיית ערי הצפון ובתוכן מגדל העמק, כרמיאל, קצרין ועפולה.

"הניסיון מלמד שגלי עלייה גדולים קשורים באופן ישיר לאירועים היסטוריים גדולים, בדרך כלל בתקופות משבר. יש הרבה יהודים שאפשרות העלייה לארץ מלווה אותם במשך שנים רבות, הם רוצים להגיע, אבל מסיבות שונות  דוחים את ביצוע ההחלטה משנה לשנה. הצירוף הנדיר של משבר הקורונה העולמי ותופעת האנטישמיות הגואה עשוי להוות קטליזטור, שימריץ עלייה לארץ בהיקפים גדולים ממדינות ארה"ב, קנדה וצרפת", מסביר ראש העיר פלוט.

פלוט מציע לרשויות הקליטה להתכונן מבעוד מועד ולנצל את המומנטום בנקודת זמן ייחודית זו. פלוט עצמו, בחלקת האלוהים הקטנה שלו בנוף הגליל, מכין את השטח בכל הקשור לאגף הקליטה ויוזם תכנית הסברה מקיפה של העיר, באמצעות המדיה הדיגיטאלית וחשיפתה באופן ממוקד לקהילות היהודיות במדינות ארה"ב, קנדה וצרפת.

ראש העיר רונן פלוט נואם בטקס (צילום עצמי)
רואה את התסריט. פלוט(צילום עצמי)

"הזדמנות פז שאסור להחמיץ"

"אנחנו עסוקים בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל יש לנו הזדמנות פז שאסור להחמיץ אותה. זה הזמן להגביר את העלייה לארץ, הקרקע פורייה, מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המצליחות בהתמודדות עם משבר הקורונה וללא ספק המדינה הבטוחה ביותר בעולם ליהודים".

ראש העיר פלוט שבעברו שימש גם מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות, קורא להשקיע דווקא בעת הזו בקמפיין הסברה ממוקד לקהילות היהודיות במסגרתו תוצג  הזווית החיובית של ישראל בהתמודדות עם הקורונה. "המערכה עדיין לא הסתיימה, אבל מדינת ישראל נמצאת במקום טוב מאוד ביחס לעולם ובהחלט יש מקום להציג נתון זה ולראות בו נקודת אור חיובית", מסכם ומסביר רונן פלוט.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות