fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסרט אודות האומן והצייר אלי שמיר מכפר יהושע קוצר שבחים

הסרט שנוצר על ידי הבמאי בן שני מתעד את עבודתו של שמיר אלא שבמהלך הסרט חלה תפנית בעלילה שמשנה את הסיפור.
מתוך הסרט. צילום: דניאל בר און
מתוך הסרט. צילום: דניאל בר און

סרטו הדוקומנטרי של הבמאי בן שני (עובדה), "שיר ערש לעמק", אודות האומן והצייר אלי שמיר מכפר יהושע קוצר שבחים רבים. "יש לי מזה סיפוק רב, אני גם שמח בשביל בן שני ושמח שהסרט מציג את הסיפור שלי בצורה יפה", אומר אלי שמיר.

הסרט שהוקרן תחילה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי "דוקואביב" המוקדש כולו לסרטים דוקומנטריים וכיום מוקרן בערוץ הדוקו של "הוט" (HOT 8),  עוקב אחרי שמיר לאורך כעשור ושם את דמותו המעוררת השראה וציוריו המשמשים כמראה לנוף הנשקף ממרפסת הסטודיו שלו: שדות עד קצה האופק, עצי אלון העתיקים ודור חקלאי עמק יזרעאל שהולך ונעלם, במרכז הסיפור.

"אם אותי היה מעניין לראות אותו עובד אז זה בוודאות זה יעניין אחרים"

"למרות שהוא צייר מוכר", מספר הבמאי בן שני,"לא הכרתי את אלי לפני כן. אני עיתונאי ועושה סרטים, לא מכיר אומנות. באחד הפעמים שצילמתי בדירה בתל אביב ראיתי ציור של עץ אלון, זה היה מאוד מרשים וראליסטי. שאלתי מי הצייר ואמרו לי שזה אלי. יצרתי איתו קשר, הגעתי אליו וברגע התאהבתי בו. הכרתי את האיש, הבית שהוא יוצר ואת הנוף שנותן לו כול כך הרבה השראה. בבית אתה רואה בדים מאוד גדולים עליהם הוא מצייר נופים יפיפיים ואת חקלאי עמק יזרעאל, זה היה מאוד מרשים."

"למרות שהביקור היה חד פעמי, חיפשתי לחזור ולבקר אותו, אז אמרתי לעצמי למה לא לבוא עם מצלמה ולתעד אותו, להפתעתי הוא הסכים מיד. הגעתי אליו יחד עם המצלמה הקטנה שיש לי. תחילה לא חשבתי שיצא מזה סרט אבל אחר כך חשבתי שאם אותי היה מעניין לראות אותו עובד אז זה בוודאות זה יעניין אחרים. בחרתי לצלם לאורך עשור, את כל השינויים באלי, בציורים ובעמק על מנת שאוכל ללוש את כל החומרים וליצור מהם סרט ", הוסיף הבמאי.

"סרטי דוקו שעוסקים באנשים יש בהם פוטנציאלים להיות מעוררי השראה יותר מסרטים עלילתיים"

במהלך הצילומים חלה תפנית בעלילה כאשר אלי הובחן כחולה פרקינסון ובכך הוא הפך הסרט מתיעוד של צייר מן העמק להצצה מהצד לעבר אמן שהמחלה מתחילה לפגוע בכושר הגופני שלו כשמעל הכול החשש לאבד את היכולת לצייר, אך בן שני מעיד שלאחר מספר ימים של התאבלות וזעזוע, חלחלה אצלו המחשבה וההבנה שאם הוא מצלם את חייו של אלי, אז כמובן שצריך לתת ביטוי בסרט לדרמה כזאת גדולה.

"לאורך השניים גם אצל אלי הבשילה ההכרה שזה דבר שצריך לדבר עליו", אומר שני.

"אני מאמין שסרטי דוקו שעוסקים באנשים יש בהם פוטנציאלים להיות מעוררי השראה יותר מסרטים עלילתיים. אנשים שרואים את זה יודעים שזה קורה לאנשים אמיתיים אז באופן מובהק ההשפעה היא גדולה יותר", אמר הבמאי לסיכום.

אלי שמיר (67), נולד וגדל בכפר יהושע כדור שלישי למייסדי המקום. הוא למד באקדמיה לאומנות "בצלאל" ולאחר מספר שנים בהם התגורר בבוסטון ובירושלים חזר לעמק יזרעאל. שמיר זכה בפרס משרד החינוך והתרבות ובפרס 'בנו גיטר' של מוזיאון תל אביב על עבודותיו. כיום יצירותיו מוצגות במשכן לאומנות בעין חרוד ובבית חנקין בכפר יהושע.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות