fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסטודנטים הזדעזעו . המשוררת מכפר ריינה שהורשעה בהסתה ותמיכה בארגון טרור העבירה הרצאה באוניברסיטת חיפה

באדיבות דוברות ארגון 'בצלמו'

משוררת הזעם והאיבה לישראל. הזמנה להרצאתה

כך נכתב במודעת האירוע: "המחבלת נולדה בפלסטין והורשעה בבית המשפט של הכיבוש הישראלי." בחוג לספרות באוניברסיטת חיפה התקיימה  לפני ימים אחדים הרצאת העשרה על ידי המשוררת דארין טאטור.  טאטור,  ילידת כפר ריינה סמוך  נצרת. טאטור  הורשעה לפני  שנים אחדות בעבירות הסתה,  תמיכה בטרור ותמיכה בארגון טרור. עיקר פרסומה בא לה בעקבות פרסום השיר: "התקומם עמי התקומם ולך בעקבות השאהידים".

השיר אף הועלה בתאטרון  יפו ובעקבות כך הורה שר האוצר דאז למנוע מימון לתיאטרון זה בשל עבירה של תמיכה בטרור. טאטור ערערה לבית המשפט המחוזי ועונשה נגזר על חצי שנת מאסר בפועל. לאחר שחרורה מהכלא  המשיכה טאטור  בפעולותיה נגד מדינת ישראל ואף הוציאה ספר על חייה בכלא ובהציגה  תערוכה .

לפני שנתיים היגרה טאטור לשוודיה ומאז  זכתה בפרסים ובהכרה בגין שיריה נגד מדינת ישראל.

השבוע קיבלו סטודנטים בחוג לספרות באנגלית הודעה שדארין טאטור תרצה בפני הסטודנטים לספרות באנגלית באפליקציית זום. הסטודנטים זעמו על כך אולם עוד יותר נדהמו ממודעת האירוע. במודעה נכתב שטאטור הינה ילידת פלסטין כאשר כפי שכבר ציינו היא נולדה סמוך לנצרת בכפר ריינה, במודעה נכתב עוד כי טאטור  נשפטה בבית המשפט של הכיבוש הישראלי. ארגון 'בצלמו ' שיגר מכתב בהול לנשיא האוניברסיטה בדרישה לברר מי אישר את ההודעה המבישה ולפטר אותו באופן מיידי.

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר:

"ככל שהדבר נעשה בהוראת האוניברסיטה מדובר בחציית קו אדום אולם גם אם הדבר נעשה רק על ידי מרצה פרטית חובתה של האוניברסיטה לפטר באופן מידי את המרצה שאיננה מקבלת ומבינה את חשיבות הרשות השופטת ואת קיומה של מדינת ישראל בכלל.כל רגע שאותה מרצה עדיין עובדת שם זה שפל שמעולם לא היה באקדמיה.
נמשיך ונעקוב אחרי הסיפור המקומם הזה."

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה:

,הפרסום בהזמנה לא היה ידוע להנהלת האוניברסיטה, אינו מקובל עליה ואם הייתה יודעת עליו טרם האירוע, הייתה דורשת לתקנו. הנהלת האוניברסיטה תחדד נהלים בנושא.
לגבי האירוע עצמו,
התוכן המדובר עומד בניגוד גמור לעמדות הנהלת אוניברסיטת חיפה.  אך זהו מהותו של חופש הביטוי, אשר עומד למבחן דווקא בתכנים שקשים לעיכול לכולנו."

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות