fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המורה החבד"ניקית התבקשה להאריך את שמלתה עד כפות הרגליים…

הסתדרות המורים: "מדובר במורה המשתייכת למשפחת שלוחי חב"ד בעיר נוף הגליל, שהצניעות הינה נר לרגלם" * משרד החינוך: "ישנו קוד לבוש המחייב את צוותי ותלמידי בית הספר" * הסתדרות המורים: "הארכת החצאית גרמה בעבר לנפילות ופציעות ומכאן חששה הברור והמובן לפגיעה בבריאותה"
הכל בגלל האורך. בית ספר חב"ד בנות (צילום עצמי)
הכל בגלל האורך. בית ספר חב"ד בנות (צילום עצמי)

הסיפור הבא מעלה תהיות האם בשנת 2020 אנחנו חיים באירן או בישראל. מורה צעירה ומוערכת מבית הספר חב"ד בנות בנוף בגליל, בניהולה של שטרנא נפרסטק, נדרשה להגיע לבית הספר עם שמלה ארוכה יותר, עד כפות הרגליים ולא עד הברך בלבד, כפי שנהגה להגיע.

בחדר המורים לא כל כך אהבו לשמוע את הדרישה. "זו מורה שהולכת לפי התקן, אפילו מחמירה. הולכת עם שמלה עד הברכיים, עכשיו דורשים ממנה ללבוש שמלה עד כפות הרגליים".

בסביבתה של המורה אמרו כי שמלה עד כפות הרגליים מקשה עליה להתנייד. פעמיים היא כמעט נפלה ונפגעה", אמרו.

המורה המוערכת נפגעה עד עמקי נשמתה מהדרישה.  "זה בית ספר של משרד החינוך, לא של נטורי קרטא", קובלים  גורמי חינוך המכירים את הפרשה מקרוב.

פנייה נעשתה למנהלת משרד החינוך בצפון, אורנה שמחון, ששלחה את הפונים למנהלת בית הספר. "משרד החינוך בשנת 2020 לא מתעסק בדברים רציניים אלא עם אורך השמלה של המורה", אומר גורם חינוכי.

"יש קוד לבוש מחייב"

במשרד החינוך העדיפו להשאיר את הנושא להנהלת בית הספר ומסרו בתגובה: בית הספר חב"ד בנוף הגליל הוא בית ספר דתי. ככזה, ישנו קוד לבוש המחייב את צוותי ותלמידי בית הספר".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "מדובר במורה המשתייכת למשפחת שלוחי חב"ד בעיר נוף הגליל, שהצניעות הינה נר לרגלם. המורה  קובלת על כל ניסיון של מנהלת בית הספר או של הפיקוח לשוות לאופן לבושה מראה שאינו עולה בקנה אחד עם קוד הלבוש הנהוג בבית הספר. עוד נאמר והוסבר כי הארכת החצאית גרמה בעבר לנפילות ופציעות ומכאן חששה הברור והמובן לפגיעה בבריאותה. על כן בקשנו לחזור מהחלטתם מלהורות למורה להחליף מלתחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות