fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרנד שסוחף את התושבים: אימוני כושר במרחב הפתוח

בפארקים, ברחוב, על הדשא ואפילו במרכז המסחרי רסקו – קבוצות מתאמנים בליווי מדריכי כושר מנצלים את השטח הפתוח לאימונים תחת מגבלות הקורונה. הביאה את הטרנד: פנינה גוסייב
חזרה לעיר ילדותה. פנינה גוסייב
חזרה לעיר ילדותה. פנינה גוסייב

טרנד חדש הולך וצובר תאוצה בנוף הגליל בימי הקורונה הלא פשוטים: אימוני כושר במרחב הפתוח.

מי שהביאה את הטרנד החדש מתל אביב לנוף הגליל היא פנינה גוסייב, צעירה מלאת אנרגיות, שהתגוררה בשנים האחרונות בתל אביב וחזרה לנוף הגליל עיר ילדותה עם השינוי שמתחולל בה.

פנינה זיהתה עוד בתחילת משבר הקורונה את הקושי בהמשך האימונים בחדרי הכושר הסגורים ולעומת זאת הפוטנציאל האדיר הטמון במרחב הפתוח בו ניתן לעשות כושר על ספסל, מדרגות, דשא ומתקני כושר המוצבים בשטחים הציבוריים.

"יש לי קבוצות אימון בנוף הגליל ואנחנו מתאמנים בכל פעם במקום אחר, בשבוע שעבר התאמנו במרכז המסחרי רסקו זה היה מדהים", אמרה גוסייב. 

-מה התגובות של המתאמנים?

 "טובות מאוד. האימון בשטח פתוח תחת כיפת השמיים רלוונטי מאוד לימינו כשחדרי הכושר סגורים ואנחנו צריכים למצוא יצירתיות על מנת לעשות כושר במרחב השכונתי והעירוני". 

-למה זה כל כך חשוב?

"כושר וספורט זה אורח חיים שמחזק גם גופנית וגם נפשית בכל זמן ובמיוחד בתקופות משבר כמו הקורונה. האימון הקבוצתי במסגרת קפסולה ובהתאם לכללי הבריאות נותן הרבה ערך. אנחנו מודעים יותר בריאותית מאשר בעבר להשלכות על הגוף שלנו וגם רוצים לשמור על הגוף בתקופה לא פשוטה". 

-מה הפרופיל של הקבוצות? יותר נשים או גברים? 

"אצלי יש יותר נשים אבל הקבוצה פתוחה לכולם באופן שווה והאימונים מתאימים לכולם". 

-איך זה לחזור מתל אביב לנוף הגליל?

"גם בתל אביב הייתי עושה אימוני חוץ, שם זה כבר טרנד ישן. אנשים בהתחלה סקפטיים, אבל בהמשך כשהם רואים את התוצאות ואת החוויה הכייפית, הם מתלהבים ולא מוכנים לוותר על אימון". 

-איך מתמודדים עם אימון חוץ כשיורד גשם בחוץ? 

מוצאים פארק מקורה בהצללה או הולכים למרכז רסקו שמקורה בגג, יש מספיק מקומות בעיר שאפשר להתאמן בהם וחוץ מזה כמה ימים של גשם יש בעונת החורף? רוב הזמן אין גשם והקור דווקא טוב לאימונים. 

בין הגברים הבודדים שמתאמנים בקבוצה של פנינה בולט חבר מועצת העיר דוד שינאן, שמשתתף באופן קבוע באימונים  ונותן דוגמה. "להתאמן בחוץ זה אחלה פתרון בתקופת הקורונה וזאת הנאה כפולה כי אנחנו גם עושים כושר וגם נהנים מהנוף."

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות