fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגשים חלום

מאז היותו ילד חולם איתמר בן שבו ממגדל העמק, להיות קצין בצבא, לשם כך אפילו למד בפנימייה צבאית וגם פציעה קשה בדרך לא הרתיעה אותו. היום הוא קצין הלוגיסטיקה של גדוד 71 בחטיבה 188 של חיל השריון
זו התרומה שלו למדינה. איתמר בן שבו (צילום :עצמי)
זו התרומה שלו למדינה. איתמר בן שבו (צילום: עצמי)

זה סיפור על התמדה ונחישות ובעיקר על המון אופי. עוד כשהיה ילד, ידע סג"ם איתמר בן שבו, תושב מגדל העמק, שהוא הולך להיות קצין בצה"ל.

לאחרונה זכה סוף סוף להגשים את החלום והפך לקצין הלוגיסטיקה של גדוד 71 בחטיבה 188 של חיל השריון.

הדרך אל המטרה הייתה ממש לא קלה עבור איתמר, שכבר בכיתה ט' עבר ללמוד בפנימייה הצבאית בחיפה במטרה להגשים את חלומו. "באותה תקופה החלטתי שאני צריך לשנות שגרה", אומר איתמר, "רציתי למצוא משהו חדש שיאתגר אותי והחלטתי להגיע למיונים לפנימייה. המיונים היו קשים מאוד, אבל הם היו שווים את שלוש השנים שבאו אחריהן. אלה היו השנים הכי משמעותיות שהיו לי". 

בפנימייה הצבאית, למד במסלול שמטרתו להגיע בסופו של דבר לשירות קבע בתפקיד של מ"פ לוחמים. בסיום הלימודים התגייס להיות לוחם בחיל השריון, אבל מעט אחר כך, לאחר שחזר עם הגדוד מתעסוקה מבצעית בגבול סוריה, התמודד עם פציעה חוזרת בברך ונאלץ לוותר על המשך בתפקידי לוחמה.

 "זאת הייתה התקופה הכי קשה בשירות שלי. תמיד חלמתי להיות קצין קרבי, להוביל חיילים בשדה הקרב ולהגשים את הייעוד של כל תלמיד בפנימייה, ופתאום הרגשתי שזה מתפרק לי מול העיניים", מסביר איתמר בן שבו.

למרות הפציעה הקשה החליט איתמר החליט שהוא לא מוותר על החלום, ובעזרת מפקד הגדוד, גם הוא בוגר הפנימיה, יצא לבסוף לקורס הקצינים.

"אחרי הפציעה הגעתי למג"ד וחשבנו ביחד מה אפשר לעשות", הוא מספר. "בשיחה הוא הזכיר לי שגם אם הדברים לא הלכו בדיוק כמו שתכננתי, צריך לקחת את זה בחיוך, ולהבין שכל עוד התגייסתי כדי לתרום, זה כבר לא משנה איפה. הוצע לי מסלול קצונה בחיל הלוגיסטיקה, ובזמן שנותר עד היציאה לקורס הצטרפתי לפלוגת הסיוע המנהלתי של הגדוד", הוא משחזר.

בקורס הוא  פגש את מפקד הפלוגה שליווה אותו לאורך הדרך, "אפילו בזמן הקורס וההשלמה היה דואג לשלומי באופן קבוע" הוא נהנה להיזכר.

חוזר למקום בו התחיל

כמעט שנתיים עברו מהיום שבו הגיע כטירון צעיר אל חיל השריון, והשבוע איתמר חוזר כקצין למקום שממנו התחיל, מה שמרגש אותו אפילו עוד יותר.

 "היה לי ברור שאני חוזר לשריון. מהניסיון שלי אני יודע שהעבודה בחיל היא לא קלה, שעבודה עם טנקים היא מאתגרת מאוד, אבל יחד עם זאת אני יודע גם מה ההשפעה של גדוד שריון בלחימה, ובתור אחד שכבר היה שם, זה היתרון שלי".

איתמר בן שבו: "תמיד היה לי את החלום להיות קצין ביחידה קרבית, אחרי הרבה שיחות עם האנשים הנכונים, הבנתי שהמטרה שלשמה התגייסתי היא להיות מפקד טוב. זאת התרומה שלי למדינה וזה מה שמניע אותי".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות