fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגלבוע: בעקבות ניסיון הפיגוע בסוף השבוע הרמטכ"ל הגיע לביקור במחסום

במועצה אזורית הגלבוע מביעים אכזבה וזעם בעקבות המצב לאורך גדר המערכת ואי סתימת הפרצות הרבות, המאפשרות מעבר חופשי משטחי הרשות הפלסטינאית לתוך ישראל.
מתיחות בגבול | צילום: באדיבות המועצה האזורית גלבוע
מתיחות בגבול | צילום: באדיבות המועצה האזורית גלבוע

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום (ראשון) במחסום סאלם, סמוך למועצה, בעקבות ניסיון הפיגוע ביום שישי האחרון, כשבסיום הביקור דיווח דובר צה"ל על "תגבור בגדודים נוספים, במטרה להעצים את המוכנות בתקופה הקרובה, בדגש על חיזוק ההגנה במרחב התפר".

זהו למעשה התגבור השני בשבוע האחרון, ובמוא"ז הגלבוע תמהים מדוע חיזוק ההגנה לא כולל כל התייחסות תקציבית ומעשית לסגירה מידית של הפרצות המזמנות אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת). גורמים העוסקים בנושא הביטחון ביישובי הגלבוע, מצביעים על חוסר ההיגיון, הגובל בהפקרות, בהתמשכות המצב הנוכחי, בבחינת הימור פרוע על חיי התושבים.

ראש המועצה, עובד נור: "לא מוכנים לעבור לסדר היום על מצב בו המדינה מפקירה את הביטחון של תושביה. מזה שלושה חודשים שאנו מתריעים בכל מקום אפשרי, כי לאורך כל הגדר אפשר לעבור חופשי. כבר לא מדובר "בפרצות".

מדובר בפתחים ברוחב של מעל ל-3 מטר, והכול במרחק של 5 דקות הליכה מבתי התושבים. עד כה התמודדנו "רק" עם כניסה בלתי אחראית של שב"חים, ועלייה משמעותית ומתמשכת בפריצות ובגניבות בישובים, אך כעת מדובר בחשש ממשי למעשי טרור, וישנה סכנה ברורה לפגיעות בנפש, ואנחנו דורשים לעשות מעשה ומיד!"

שבוע שעבר (בדיוק שבוע לפני הפיגוע האחרון בסאלם), ערך ראש המועצה סיור בגדר ההפרדה בסמוך לחבל התענך, ונכח לגלות כי חלק מהפרצות שהתגלו לאחרונה טרם תוקנו, כשבמקביל נוצרו פרצות חדשות. כאמור חלק מהפרצות הן נרחבות ומאפשרות מעבר חופשי של רכב, כל שכן של כל אדם החפץ בכך. תמונות ומידע הועבר לשר הביטחון שהבטיח "לבחון את הנושא".

יצוין כי ביקורו היום של הרמטכ"ל באזור לא כלל מפגש עם ראשי הרשויות המצויים בקו התפר, והעדכון האחרון שקיבלו גורמי הביטחון בגלבוע מצביע על הגברת הערנות והסיורים ביישובי המועצה סמוכי הגדר.

 

 

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות