fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 "האמנתי ברוח האדם וניצחתי בכל מסע בו פסעתי".

 ריטה עם שי שהעניק לה אחד הסטודנטים צילום: טליה בן סבו

יום האישה הבינלאומי תשפ"ג: ריטה חנא, המתמודדת עם שיתוק מוחין מולד, מוכיחה בכל יום מחדש מהו ניצחון הרוח

 

 

 

ריטה חנא, 31, תושבת נוף הגליל, היא אישה מעוררת כבוד, מעוררת השראה והערכה עצומה, התינוקת שנולדה עם שיתוק מוחין, למדה בבית ספר רגיל, סיימה בהצטיינות יתרה את לימודי הבגרות בממוצע של 100 בעלת תעודת מידענית, המידענית הראשית של המכללה, אהובת הסטודנטים והצוות המחבק והעוטף.

לרגל יום האישה הבינלאומי, היום בו נדמה כי יוסד במיוחד עבור צוות המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בו שדרת הניהול הינה נשית. דמותה הייחודית , העוצמתית של ריטה מתנשאת בגאון , הצלחה כנגד כל הסיכויים בכל אחת מתחנות חייה.

אחת הנשים המרשימות אשר הינה מודל לחיקוי ומופת של עוצמת הנשים היא עובדת המכללה, המידענית, ריטה חנא.

"המפגש הראשוני שלי עם המכללה הטכנולוגית נוף הגליל החל ברצון שלי להתנדב במכללה כחלק מתפיסת החיים, אמרתי שאני רוצה לעבוד בהתנדבות, במכללה סירבו לכך וקיבלו אותי במאור פנים ובשמחה כאחת מתוך הצוות, שווה בין שוות, כל כך התרגשתי, מצאתי במכללה מקום חם ולבבי, מקום שנותן לי הזדמנות מתוך כבוד והערכה."

ריטה חנא יושבת בחדר העיון במכללה לצדה ההליכון, מרוכזת בסטודנטים הפוקדים את חדר העיון ונזקקים לסיועה, יש בה קסם מיוחד, לבבי, שובה, כובש. ריטה רהוטה, מספרת בשפה קולחת על מסלול חייה והתחנות בהן עברה עד הגיעה לממלכתה במכללה אשר פתחה זרועותיה לקבלה כעובדת מן המניין.

סיפורה של ריטה הוא סיפור של נחישות, של עוצמה, של התמודדות בלתי פוסקת. לפני 31 שנים נולדה לאמה האלה בחיפה, "הייתה רשלנות רפואית בתהליך הלידה," אומרת ריטה ואין בקולה שמץ מרירות, רק התרגשות של ילדת סנדוויץ'  קלאסית.

אחותה הבכירה ליסה, שיננית במקצועה, אחיה הצעיר ג'ורג' רופא וריטה בתם של רופא השיניים ד"ר אליאס והאלה, הוכיחה שוב ושוב שאין תקרת זכוכית שהיא לא יכולה לנפץ ולחדור בעדה.

 

"היה חשש לאחר הולדתי שלא אשרוד, והנה אני שרדתי ברוך ה"' אומרת ריטה בטבעיות. כדי שריטה תוכל ללמוד בבית ספר רגיל, עקרו הוריה מחיפה לנצרת עילית, ריטה התקבלה לגן בנצרת, בבית הספר לנזירות האיכותי והיוקרתי למדה עד סוף כתה י"ב, עמה למדו גם אחותה ליסה ואחיה ג'ורג'.

"כשהוריי הגיעו לרשום את ליסה לבית  הספר, הנזירה אמרה להם: "אני רוצה אותה," והצביעה עליי, רק אותי, כך התחלתי ללמוד בבית הספר, ילדה יחידה עם שיתוק מוחין, סיפי, בזכותי החלו להנגיש את בית הספר, פרצתי דרך," אומרת ריטה וחיוך של שמחה מציף את פניה היפות.

פרט לטיולים, אשר בחלקם לא השתתפה בשל מוגבלותה, הייתה ריטה תלמידה ככל תלמידי בית הספר, מוקפת בחברות וחברים שאהבו והעריכו אותה, משפחה חמה ותומכת שעטפה אותה, ובעיקר אמביציה בלתי פוסקת.

כמו בכל דבר אליו ניגשה, גם בלימודיה במגמת פסיכולוגיה ומדעי הסביבה ריטה הצטיינה, ממוצע תעודת הבגרות שלה אגב הוא 100 ,"אני נבוכה לומר זאת אך תמיד אמרו לי שאני מעוררת השראה וכך אני חשה," אומרת ריטה.

עם תום לימודיה החלה ריטה לתכנן את תחנת חייה הבאה, "פניתי לעובדת סוציאלית בעיריית נוף הגליל, רציתי לעבוד, העו"סית הציעה לי להצטרף למכינת "כנפיים" של עמותת 'כיוונים', עמותה המלמדת בעלי מוגבלויות לחיות חיים עצמאיים וכן מאפשרת לבצע שירות לאומי. שמחתי על ההזדמנות ועשיתי שירות לאומי במרכז צעירים בעכו."

במשך שנתיים תרגמה ריטה את אתר 'כל זכות' מעברית לשפה הערבית, "זה לא היה קל, למדתי להיות עצמאית" אומרת ריטה בסיפוק.

בתום שנתיים של שירות לאומי החלה ריטה ללמוד במסלול מידענות וניהול ידע במכללת 'אורנים', וסיימה בהצלחה את לימודי התואר הראשון.

"אני מתמודדת עם הקשיים," אומרת ריטה, לא מוותרת, מתעקשת, מפלסת דרכים ונתיבים, ריטה ניהלה את דף הפייסבוק "כולנו שווים בנוף הגליל," להגברת המודעות לאנשים בעלי מוגבלויות.

"למרות שאני מאוד עסוקה הרגשתי שחסר לי משהו, חסרה לי עבודה, מתוך מחשבה להתנדב פניתי למכללה, לא ידעתי אז איזו חוויה, איזו קבלת פנים ואיזה עולם של אנשים נפלאים יתגלה לי," אומרת ריטה ועיניה נוצצות.

 

 

אמה האלה הגיעה אף היא לביקור הכרות והתרגשה עד מאוד מדרך קבלת בתה האהובה ריטה, אשר הספיקה לטייל עם משפחתה במדינות רבות ובהן איטליה, רומניה, גרמניה ויוון, בטוחה שמסע חובק עולם שלה מתחיל עכשיו במכללה.

ענת פרידה ממנהל הסטודנטים במכללה, שלצדה עבדה ריטה אומרת: "ריטה מקסימה, חרוצה, כשרונית ומאוד נעימה, המפגש עמה הוא התרוממות רוח."

מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל, אמרה, "ריטה מצטיינת ומקסימה כל השנה, אהובה ונאהבת שאינה זקוקה ליום מיוחד אשר יזכיר את המסע המופלא שעברה ועוברת באומץ, בנחישות, בהצלחה רבה, החזון הכולל שלי הוא מוביליות חברתית ומכללה שווה ואני גאה בעובדת במכללה כמו ריטה המקסימה."

מנכ"לית המכללה האצילה על ריטה במסגרת תפקידה במכללה גם את האחריות לקליטת מתנדבים הנמצאים בתהליך הסתגלות לעבודה במסגרת מרכז "גשר" ומהווה עבורם גורם תומך ומוביל דרך.

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות