איליאנה ופיראס, זוג נשוי ביומיום, מתחרים זה בזה ב"גול הגליל", טורניר הכדורגל המשותף של תושבי נוף הגליל.

איליאנה עזאם, בת 33, פסיכולוגית קלינית ומטפלת קוגניטיבית-התנהגותית, נשואה לפיראס.  "כשחזרנו מאיטליה אחרי כמה שנים, חיפשנו מקום לגור בו שיהיה גם קרוב למשפחה וגם בעל אופי דומה לחיים באיטליה. הגענו לנוף הגליל וכאן הרגשנו בבית. יש כבוד בין האנשים ללא קשר לדת, גזע או מין. חיי התרבות והחברה מושקעים, ועיר יפה ובטוחה. בשנה שעברה הקמנו בעיר את מרכז iDENTX לרפואת שיניים. הצלחנו לשלב בין רפואת שיניים ופסיכולוגיה לאנשים הסובלים מחרדות מרופאי שיניים (דנטו-פוביה)".
בעלה, פיראס עזאם, בן 34, רופא שיניים ובעלים של המרכז לרפואת שיניים iDENTX. "גול הגליל הוא טורניר מאוד מיוחד בכך שהוא משלב בתוכו את כל שכבות העיר. אני שמח לתרום את חלקי ולהיות חלק מאירוע חשוב שמשתתפים בו גברים ונשים, יהודים וערבים".

קבוצות מעורבות

במפגש הראשון חולקו משתתפי טורניר "גול הגליל" לקבוצות מעורבות. זאת במטרה ליצור מפגש בין תושבים מאוכלוסיות שונות שלא מכירים זה את זה. וכך פיראס ואיליאנה מצאו עצמם משחקים בקבוצות נפרדות: "תחילה כשחילקו אותנו לקבוצות שונות היה לי קצת מוזר, אבל מהר מאוד החברים בקבוצה שלי תמכו בי ודווקא היה כיף לשנינו לשחק בנפרד ולחוות את הטורניר כל אחד בדרכו, ובסוף היום לספר על חוויה שונה לגמרי",  מספרת איליאנה,
פיראס ראה בכך הזדמנות: "מצאתי את עצמי מתחרה באשתי בקבוצה אחרת. זה נותן מבט שונה לתחרות כדורגל, פתאום גם אני צריך לצפות בה משחקת כדורגל, כשבעבר זה היה הפוך", הוא אומר.
איליאנה נהנתה מאוד במשחקים: "בנוסף לכך שהיינו רק שתי בחורות מבין 50 משתתפים, החוויה בטורניר גול הגליל הינה די מעניינת וטובה. כייף לשחק ביחד ולשתף את כולם בלי תחרותיות יתר, ליהנות ולהכיר אנשים חדשים, לצחוק ולצעוק.", היא אומרת.
הקבוצה של איליאנה ניצחה בכל משחקי הבית ועולה כפייבוריטית לחצי הגמר, שיתקיים ב-28.7. פיראס מפרגן: "כמובן מאחל לה בהצלחה עם הקבוצה שלה ומקווה שיזכו בתחרות מאחר והקבוצה שלי לא הצליחה להעפיל לחצי גמר".
כדורגל ודו קיום (צילום באדיבות הבוסתן)
כדורגל ודו קיום (צילום באדיבות הבוסתן)

הצטרפו לקהילת הבוסתן

בעקבות החוויה ב"גול הגליל" החליטו שניהם להצטרף לקהילת "הבוסתן". "הכרנו את הבוסתן דרך התחרות. אהבנו את היוזמה ולכן החלטנו להצטרף כדי לקדם דו-קיום בעיר, במיוחד אחרי התקופה הלא פשוטה שעברנו לא מזמן", מספר פיראס.
"הפעילויות של הבוסתן משקפות את תפיסת העולם שלנו. אנו מאמינים בחיים משותפים ודו-קיום, על מנת לבנות עתיד שבו כולנו נחיה ביחד. השינוי מתחיל בכל אחד ואחת מאיתנו", אומרת איליאנה, "הבוסתן מזכיר לנו מאוד את השיר של אריק אינשטיין: "אני ואתה נשנה את העולם/ אני ואתה, אז יבואו כבר כולם/ אמרו את זה קודם לפני, לא משנה/ אני ואתה נשנה את העולם".
אתם מוזמנים לבוא ב-28.7 ב-19:30 למגרש טאגר, לצפות באיליאנה, פיראס וחבריהם משחקים, ועל-הדרך משנים את העולם…
לחדשות נוספות בידיעות הגליל-ידיעון עפולה לחצו כאן * ולפייסבוק לחצו כאן*