fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה לתושבים במגדל העמק: לראשונה יום איסוף לפסולת חשמלית

האלטע זאכן החדש של המאה ה-21: המקרר, מכונת הכביסה, או התנור התקלקלו? מהיום אפשר לפנות אותם למחזור בקלות וללא עלות. תאגיד מ.א.י. למחזור פסולת אלקטרונית: "קוראים לתושבי מגדל העמק להצטרף לחוד החנית של האזרחים ששומרים על הבריאות וממחזרים"
פינוי פסולת אלקטרונית במגדל העמק צילום: דוברות
פינוי פסולת אלקטרונית במגדל העמק צילום: דוברות

תאגיד מ.א.י. למחזור לפסולת אלקטרונית ועיריית מגדל העמק מכריזים על "יום חשמלי". מדי שבוע, ביום הוצאת הגזם החל משעות הבוקר ועד לשעה 16:00 אחר הצהריים, יוכלו תושבי מגדל העמק להוציא למדרכה הסמוכה לבית את מכשירי החשמל והאלקטרוניקה שהתקלקלו, ורכב איסוף מיוחד יאסוף את המוצרים למחזור אלקטרוני, וכל זאת ללא עלות לתושב. מדובר בפתרון נוח לתושבים להעברת פסולת גדולה וכבדה למחזור, תוך שמירה על החוק וללא צורך בשינוע עצמי למרכזי האיסוף הקיימים בארץ.

 במסגרת "יום חשמלי", ניתן לפנות מהבית אל המדרכה הסמוכה את כל המכשירים שהתקלקלו, החל ממקרר ומכונת כביסה, מזגנים, קומקומים ומחשבים ועד למטענים ופלאפונים מקולקלים. באמצעות הפינוי ממדרכות העיר, מתכוונים העירייה ותאגיד מ.א.י למנוע את שריפת הפסולת הפיראטית בפאתי הערים והשכונות, לשמור על בריאות תושבי העיר ולשפר את איכות החיים.

 

הפסולת האלקטרונית מהווה כשלושה אחוזים מכלל הפסולת, ומהווה 70% מתכולתה הרעילה

תושבי השכונות שממזרח לרחוב "שדרות צבי אלדרוטי": נוף העמק, רמת בלפור, רמת אשכול ופנינת העמק, ניתן להוציא בכל יום שני את הפסולת האלקטרונית. תושבי השכונות שממערב לרחוב "שדרות צבי אלדרוטי": שכונת הורד, מצפה העמק, יערת העמק, מגדל אור, שלום עליכם, גן ישראל, ספיר, נחל צבי וקריית רבין ניתן להוציא בכל יום שלישי את הפסולת האלקטרונית ורכב מיוחד יגיע לאסוף את הציוד למחזור. בנוסף, העירייה ותאגיד המחזור מ.א.י מתכוונים להתחיל השנה בפעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר. מדובר בפעילויות חינוכיות שבמסגרתן לומדים התלמידים על החשיבות במחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסוף פסולת זו, תוך שהם סוחפים את ההורים, המורים, השכנים והסביבה.

למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה כשלושה אחוזים מכלל הפסולת, היא מהווה 70% מתכולתה הרעילה, ומזיקה מאוד לבריאות התושבים, מכיוון שהיא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כמו עופרת וכספית, שעלולים לגרום בין היתר למחלות במערכות העצבים והנשימה. כל אדם בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בשנה, ובסך הכל מייצרים תושבי ישראל יחד כ-160 אלף טון של פסולת אלקטרונית בכל שנה. מרבית הפסולת אינה מגיעה למחזור. המשמעות היא שבישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה ונוצרים הרים של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

"אנו קוראים לתושבי מגדל העמק להצטרף לחוד החנית של אזרחי ישראל"

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים במ.א.י. תאגיד המחזור האלקטרוני: "שירות האיסוף מהמדרכות הוא שירות חדשני שהחל לפעול בחודשים האחרונים ברחבי הארץ ואנו רואים עליה דרמטית במחזור בכל הערים שבהן התחלנו את תהליך הפינוי המוסדר". עוד אמרו צמד המנכ"לים: "אנו קוראים לתושבי מגדל העמק להצטרף לחוד החנית של אזרחי ישראל ששומרים על בריאות התושבים ועל הסביבה ומפנים בצורה מסודרת ובקלות את המכשירים האלקטרונים המקולקלים שברשותם".

סרגי אוקלנדר מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "אגף חזות העיר בראשות של יניב בן יוסף וסגנו יגאל כהן ממשיך לעבוד סביב השעון כדי שהעיר תהיה נקייה ומסודרת כיאה לרשות שזכתה בחמישה כוכבי יופי בשנה שעברה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות