fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בניגוד למתווה הארצי: תלמידי א'-ד' בגלבוע ייהנו מלימוד פרונטלי למשך כל השבוע

בניגוד לרוב תלמידי ישראל, תלמידי המועצה האזורית גלבוע ייהנו מחמישה ימים של לימודים פרונטליים. מערכי ההסעות וצוותי ההוראה תוגברו.
לימוד פרונטלי למשך כל השבוע. תלמידי המועצה האזורית גלבוע (צילום: דוברות המועצה)
לימוד פרונטלי למשך כל השבוע. תלמידי המועצה האזורית גלבוע (צילום: דוברות המועצה)

ההקלות בסגר השני, והחזרה של תלמידי כיתות א'- ד' ללימוד פרונטלי, חשפה את הכוח הטמון בידיה של הרשות המקומית להשפיע, לשפר ולהתאים את ההנחיות לטובת התושבים. מדובר על שימוש נכון יותר במשאבים ובעיקר על סדר העדיפויות של הרשות וראש הרשות שלה. 

במוא"ז הגלבוע סדרי העדיפויות ברורים ובאופן טבעי התמקדה פעילות המועצה בחודש האחרון, לשיפור המצב הרגשי של הילדים ובני הנוער, לנוכח התקופה הנוכחית. כך, ציינו השבוע בגלבוע שני היבטים משמעותיים בנושא, כאשר לאחר דיונים מעמיקים בהנחיית ראש המועצה, ובשיתוף גורמי המקצוע במועצה ובישובים, גובש מתווה לתכנית פעילות רגשית-חינוכית בישובים עצמם. לצד זה התקיימה גם חזרה בטוחה של 2565 תלמידי כיתות א'-ד' ללימודים פרונטליים בבתיה"ס היסודיים בגלבוע. 

"מה שמנחה אותנו הוא הרצון להעניק מסגרות לילדים". אומר עובד נור, ראש המועצה. "מקומות בהם יוכלו הילדים ובני הנוער להיפגש, תוך מינוף יתרון המרחב הכפרי בפעילות בקבוצה יישובית מצומצמת. המסגרות תאפשרנה מענה לצרכים הרגשיים וחברתיים, לצד העשרה, העצמה ותגבור פדגוגי, החיוניים במציאות של למידה מרחוק לאורך זמן. כל הפעילות נעשית בתיאום עם בתי הספר ונציגי היישובים, ובסיוע צוותי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. אנו נמשיך להעניק מענה בכל צורך נוסף שיעלה, תוך כדי בניית הפעילות ובעת הביצוע", אומר נור.

95% מכלל התלמידים התייצבו ליום הלימודים

בהמשך לדברי ראש המועצה, ומתוך רצון לייצר מענה הוליסטי לילדים, נרתמו מנהלי בתיה"ס והנהגות הישובים, לאיתור כל חלל מבנה תקני אפשרי, הכולל ציוד נדרש למפגשים, לטובת הפעילות שתתקיים ברוח ההנחיות. המועצה מרכזת ומנחה בהתאמת התכנים, בתיאום עם בתי הספר, בסיוע עם השירות הפסיכולוגי, בהעברת חומרי הפעלה והעשרה וכדומה. מכוון שיש שוני בין הישובים, ולכל בית ספר יש את המאפיינים שלו, הרי שכל מתווה נבנה בין בית הספר לבין הישוב המזין אותו, אך הרציונל המנחה ישמר בקפדנות עבור כל ילדי הגלבוע.

בד בבד עם הקמת המסגרות בישובים, נערכו בגלבוע גם בגיבוש מתווה רחב יותר (מהמתווה הארצי) של לימוד פרונטלי בבתיה"ס, שיאפשר למידה רציפה לכל תלמידות ותלמידי כיתות א'-ד'. המתווה נבנה בשיתוף עם מחוז צפון של משרד החינוך, ויכלול למידה ללא פיצול, 5 ימים בשבוע (לפחות 25 שעות שבועיות). ליום הלימודים התייצבו כ-95% מכלל התלמידים, והם ימשיכו ללמוד, ע"פ הנחיות משרדי החינוך והבריאות, תוך ניטור נתוני התחלואה. לצורך עמידה במתווה הנדרש תוגברו מערכי ההסעות וצוותי ההוראה בבתי הספר שבגלבוע. 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות