fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנוף הגליל שומרים על הבית ב-200 עיניים

במסגרת משמר השכונות, יסייעו המתנדבים בהעברת דיווחים על אירועים חריגים והפרעות בסדר הציבורי לכוחות הביטחון ולכוחות השיטור העירוני
משמר השכונה. צילום: דוברות העירייה
משמר השכונה. צילום: דוברות העירייה

ביום ראשון השבוע התכנסה מנהלת הביטחון העירונית בשיתוף מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בתיה כהן, לישיבת היערכות לקראת יישום מיזם "משמר השכונה" על פי עקרונות מנחים לפיהם תושבים מתנדבים ייקחו חלק בפעילות הביטחון באמצעות סיורים ממונעים בשכונות העיר.

"תפקידם של המתנדבים הוא לסייר בשכונות ולשמש עיניים נוספות למערכת האכיפה והביטחון העירוניים בזמן שאלה נמצאים במשימות אחרות בעיר" הסביר קב"ט העירייה ארז אטיאס.

אטיאס אומר כי עיקר תפקידם של מתנדבי "משמר השכונה" יהיה דיווח לכוחות השיטור העירוניים שמפוזרים בעיר על כל אירוע חריג של אלימות, הפרעה לסדר הציבורי או מטרד וזאת מבלי שיצאו מהרכב. "המתנדבים לא באים כלל במגע עם תושבים מפרי חוק או סדר, תפקידם הוא רק לדווח לכוחות העירוניים ולשמש זוג עיניים נוספות בשטח, כי לא ניתן להציב פקחים בכל פינה בעיר, בכל זמן נתון", הסביר אטיאס.

המטרה: חיזוק תחושת הביטחון

"המתנדבים ירשמו בצורה מסודרת ובהתאם לתקנות יבוטחו ועל פי החלטת העירייה יקבלו שובר לקפה ומאפה ובמידת הצורך החזר כספי בגין הוצאות דלק", מסרה המנכ"לית כהן.   

היענות התושבים לקול הקורא הינה גבוהה. 100 תושבים נרשמו ל-"משמר השכונה" והביעו נכונות לתרום ולהיות שותפים במאמץ העירוני לחזק את תחושת הביטחון של תושבי העיר, לצד פעילותם של יחידות השיטור והפיקוח", הסביר פלוט ואמר כי עצם נוכחותם של התושבים לבושים באפודים זוהרים ורכב עם צ'קלקה מהווה הרתעה ומכפיל כוח עבור יחידות הביטחון וזאת בנוסף לערך המוסף בעצם מעורבותם ותרומתם למען הקהילה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות