fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנוף הגליל מצפים להגעת 250 משפחות משבט בני המנשה

בין העולים: הורים של עולה וותיק, "מתרגשים לקראת איחוד המשפחות" . ראש העיר פלוט: "שנת תשפ"א תהיה שנת קליטה גדולה בעיר" . בגרעין התורני בעיר מתכוננים לעלייה הצפויה. משפחות הגרעין מלוות את הקהילה מאז הגעתם לעיר בתהליך ההתאקלמות ובשילובם בעיר
קולטים עלייה. ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט (צילום עצמי)
קולטים עלייה. ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט (צילום עצמי)

התרגשות גדולה בנוף הגליל לקראת אישור העלאתם של כ-250 עולים חדשים משבט בני מנשה לארץ ושיכונם בעיר בחודשים הקרובים.  בין העולים בקבוצה החדשה ישנם בני משפחה של חברים מקהילת בני מנשה שכבר גרים בנוף הגליל ועלו בשנים הקודמות.

"כבר יותר משש שנים לא פגשתי את הוריי שצפויים לעלות לארץ בקרוב. אנחנו מתרגשים לקראת איחוד המשפחה מחדש והמפגש הראשון בין הורי לנכדיהם", סיפר מאיר אחד מבני הקהילה וחבר בוועד הקהילה.

בגרעין התורני בעיר מתכוננים לעלייה הצפויה. משפחות הגרעין מלוות את הקהילה מאז הגעתם לעיר בתהליך ההתאקלמות ובשילובם בעיר, ומחכות בקוצר רוח לקבלת הקבוצה החדשה.

"בחודשים האחרונים אנו עמלים על הקמת מועדון לקהילת בני מנשה", מספר צחי וייס מנהל הגרעין התורני והוסיף, "קיבלנו מהעירייה הקצאה למבנה נטוש ובעזרת ארגון J.N.F ו'קרן קונרד מוריס' שיפצנו אותו, ובימים אלו עובדים על אבזורו מחדש בציוד ברמה הכי גבוהה שיש. מועדון 'הבית' ייתן מענה קהילתי לכל שכבות הגיל בקהילה וייחנך בשבועות הקרובים בעזרת ה' ".

בגרעין התורני מספרים על ברכה גדולה בשילוב קהילת בני מנשה עם קהילת הגרעין התורני ובטוחים כי כך ימשיך גם עם קבוצת העולים החדשה. "שתי הקהילות מקבלות זו מזו וישנה הרגשה מיוחדת של קיבוץ גלויות", אמרו. ישיבת ההסדר בעיר פועלת רבות למען קהילת בני מנשה והשתלבותם בארץ, ועומדת לימין הגרעין התורני בפעילותו עם הקהילה.

"שנת תשפ"א תהיה שנת קליטה גדולה בעיר"

הקבוצה הצפויה לעלות בחודשים הקרובים בעזרת ארגון "שבי ישראל". תהיה זו העלייה הראשונה במסגרת תכנית קליטה נרחבת שהכין ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, שהכריז "כי שנת תשפ"א תהיה שנת קליטה גדולה בעיר". בעיריית נוף הגליל החלו בשבועות האחרונים בהכנות ובהתארגנות להגעתם ומחפשים ומגייסים מתנדבים דוברי השפות: ספרדית, צרפתית, אנגלית, אמהרית ורוסית ובנוסף מגייסים גם תרומות של רהיטים, ציוד ומוצרי חשמל בסיסיים. ראש העיר פלוט קורא לכלל התושבים להתגייס ולהתנדב.

חבר מועצת העיר ונציג הציבור הדתי מנחם גנדל אמר: "קהילת בני המנשה נקלטה בחום ובהצלחה בנוף הגליל. משמח לשמוע על הקליטה הצפויה שתפתח את גלי העלייה מחוץ לארץ, ובעזרת ה' גם את המשך הצטרפותם של יהודים מכל רחבי הארץ לנוף הגליל".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות