fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארבעה מבני העמק סיימו את קורס מפעילי הכטמ"ם של זרוע האוויר

השבוע הסתיים קורס מפעיל כטמ"ם ה -36 .הכטמ"ם, לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. את הקורס סיימו 25 צוערים, מתוכם 5 בני העמק.
סג"מ ש. צילום: דובר צה"ל
סג"מ ש. צילום: דובר צה"ל
השבוע מסתיים קורס מפעיל כטמ"ם ה-36. הכטמ"ם (כלי טייס מאויש מרחוק) לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. מפעיל הכטמ"ם אחראי על הפעלת מערכות הכטמ"ם, שיקולי דעת במצבים מבצעיים, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, כיוון מסוקים ומטוסים למטרה , איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הגזרות. בכל תרגיל ומבצע כטמ"ם נמצא בשמיים ובזכותו יש לחיל האוויר ולצה"ל בכלל עליונות אווירית. מבין 25 צוערים שסיימו את הקורס, היו גם 4 מפעילים בני העמק.
אחת מהם היא סג"מ ש', בת 20 ,שגרה במועצה אזורית עמק יזרעאל ואוהבת לעסוק במוזיקה לצייר ולטייל. בלימודיה בתיכון הרחיבה פיזיקה וביולוגיה והדריכה בתנועת הנוער "בני המושבים".  ש' בחרה להגיע לקורס מפעיל כטמ"ם בגלל שהיה לה חשוב לשרת בתפקיד מבצעי ומקצועי. ש' מספרת שהקורס הוא אינטנסיבי מאוד ויש בו רמה גבוהה של חניכה ולמידה. המדריכים שמים דגש על הקשר הבין אישי. ש' אומרת שחשיבות מערך הכטמ"ם בעידן הנוכחי הולכת וגדלה.

נשאר בחיל 

מבין מסיימי הקורס, על רחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בפלמחים, ניתן היה לראות את סג"מ ט', בן 21, תושב המועצה אזורית עמק יזרעאל.

ט' מעיד על עצמו שהוא אוהב לבלות עם חברים, לטייל וחובב את ליגת הכדורסל 'NBA'. בתיכון למד פיזיקה ומחשבים. הוא הדריך בתנועת הנוער "בני המושבים" במשך 3 שנים והמשיך לשנת שירות של התנועה במסגרתה חי בקומונה עם עוד 8 אנשים, היה אחראי על שני מושבים וחווה המון טיולים, סמינרים, הדרכות ועוד.

את שירותו הצבאי, התחיל ט' בקורס הטיס אבל בחר לעזוב ולעבור לתחום כלי טייס המאוישים מרחוק, הוא מספר שהוא מאוד אוהב את המקום שנמצא בו כיום, מאמין במערכת וחושב שזהו המקום הנכון עבורו.

ט' מספר שגם את קורס הטיס הוא לעולם לא יישכח ובעיקר את טיסת הסולו, הפעם הראשונה בה ישב לבד בתא הטייס.

סג"מ ט'. צילום: דובר צה"ל
סג"מ ט'. צילום: דובר צה"ל

חברים מהבית

כמו כן, סיים סג"מ א', בן 21, המתגורר במועצה האזורית עמק יזרעאל. א' מספר על האווירה הטובה בקורס, ההדרכה המעולה, על התחושה להיות חלק ממערך מבצעי ומשפיע. החוויה הזכורה לו מהקורס הייתה ערב הסולו.

סג"מ א'. צילום: דובר צה"ל
סג"מ א'. צילום: דובר צה"ל

הרביעי ברשימה, הוא סג"מ ז', בן 20, מעמק יזרעאל. ז' מספר על עצמו ואומר כי הוא אוהב לטייל, לבלות בשטח, לרכוב על אופניים, ולבלות עם חברים ובים. בתיכון למד והרחיב פיזיקה ומחשבים.

ז' רצה לשרת שירות משמעותי ולהיות חלק ממערך מתקדם. ז' מאוד אוהד את הקורס , את העצמאות בו והלמידה לנהל דברים, "זהו קורס מאוד מקצועי, התחרותיות היא שלך כנגד עצמך, להפוך לגרסה הכי טובה שלך, ולא נגד אחרים", מספר על המערך שחשיבותו הולכת וגדלה, עם התפתחות המטוסים והיכולות.

לפני הקורס הכיר את ש' וט' מהבית.

סג"מ ז'. צילום: דובר צה"ל
סג"מ ז'. צילום: דובר צה"ל
אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות