fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפקט קורונה בעפולה: מחפשים בית חם לבעלי החיים

עשרות בעלי חיים צפויים להינטש וכדי למנוע זאת בשירותים הווטרינרים של עיריית עפולה יקיימו יום אימוץ בפארק העירוני מיד שההנחיות יאפשרו זאת ויחפשו להם בית חם
יקרה גם השנה. יום האימוץ לכלבים (צילום דוברות העירייה)
יקרה גם השנה. יום האימוץ לכלבים (צילום דוברות העירייה)

בשרות הווטרינרי העירוני בעפולה צופים מספרים הולכים וגדלים של נטישת בעלי החיים וכדי למזער את המספרים יקיים בקרוב באמצעות ושותפים נוספים יום אימוץ חגיגי בפארק העירוני, במטרה למצוא להם בית חם.

האירוע יתקיים מיד כשהנחיות משרד הבריאות יאפשרו זאת במטרה למצוא בית חם לבעלי החיים שננטשו.

כידוע, הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מדווחים מידי שנה על אלפי כלבים וחתולים נטושים המשוטטים ברחובות ברחבי הארץ, תופעה שצפויה להתרחב עם החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר בבית.

תושבים חוזרים לעבודה ולמסגרות התעסוקה ונוצר קושי לטפל בצרכי הכלבים במידה הולמת כפי שהתאפשר בתקופת הקורונה בה שהו האנשים בבית. כתוצאה מהמציאות החדשה כלבים וחתולים רבים ננטשו על ידי בעליהם והפכו להיות מוזנחים, פצועים ומפוחדים. כעת מנסים בעירייה למצוא להם בית חם.

על רקע המספרים ההולכים וגדלים לצד ההנחיות המקלות של משרד הבריאות שאפשרו חזרה לשגרה, הוחלט בשירות הווטרינרי העירוני בעפולה לקיים יום משפחה לעידוד משפחות לאמץ כלבים וחתולים ולהוסיף בן משפחה פרוותי ובעל אישיות מסקרנת שיגרום לכם להתאהב בו ללא תנאי.

עם זאת יש לדאוג שהאימוץ ייעשה מתוך שיקולים מושכלים, מתוך ההבנה הכרוכה באימוץ בן או בת משפחה נוספים, ולהבטיח שבעלי החיים לא יינטשו שוב, מכל סיבה שהיא.

למצוא בית חם לבעלי החיים

בשירות הווטרינרי העירוני ציינו כי אימוץ כלב הינה מחויבות הכרוכה באימוץ אחראי, אשר מתחיל בהחלטה מודעת של המאמצים להעניק לבעל החיים המאומץ את כל צרכיו, וכוונה אמיתית לגדל אותו למשך חייו כחלק מהמשפחה.

עוד קבעו בשירות הווטרינרי מספר קריטריונים בסיסים לאימוץ כלב או חתול וביניהם אנשים שגילם 18 שנים ומעלה המתגוררים בדירה שבה ניתן לגדל בעלי חיים, שיתוף של כל בני המשפחה בתהליך האימוץ, קיום בדיקה וטרינרית וקבלת החיסונים הנדרשים, קבלת רישיון אחזקה עירוני ופנקס חיסונים ועוד. המטרה הסופית: לןצוא להם בית חם.

ד"ר יואל בנט הוסיף: "בישראל קיימת תופעה של כלבים וחתולים נטושים, העלולה להוביל לפגיעה ברווחת בעלי החיים, בבריאות ובביטחון התושבים בייחוד באזורנו המוגדר כאזור סיכון גבוה לנגיעות במחלת הכלבת. ההחלטה לאמץ בעל חיים נטוש היא מבורכת ואנו קוראים לתושבים להשתתף ביום האימוץ ולאמץ בעל חיים וכך גם להציל חיים".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות