fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמו של נער מחלים ממגדל העמק: "קורונה זה לא שפעת"

למי שחושב שהקורונה היא שפעת קשה, קובעת ליאת שחר בירנבאום ממגדל העמק, שבנה שחר חלה בקורונה, שאין בכלל מה להשוות * "הרגשתי שאני נופלת לתוך בור, שהכל חשוך מסביב, אי אפשר היה לתאר את ההרגשה" * "אם נדבקים הגוף לא חוזר להיות אותו הדבר"
נגיף הקורונה | צילום: shutterstock
נגיף הקורונה | צילום: shutterstock

קורונה זה לא שפעת

"זה לא שפעת. ולדעתי אלה שחוו את הקורונה לא יחזרו להיות אותו הדבר", קובעת ליאת שחר בירנבאום ממגדל העמק, אימא של נאור בן ה- 14, תלמיד בית הספר היסודי יערת העמק, שבנה חלה בקורונה בגל הראשון.

על נושא נגיף הקורונה חלקו הרבה דעות. בניהם גם פרופ' לס שאמר כי הקורונה היא שפעת שלא צריך לייחס לה קשר למגפה. על האמירה הזו שעשתה השוואה בין נגיף לקורונה היא מבקשת להתייחס ואומרת:  "הדיבור משתנה, החוסר ביטחון שנוצר, והפוביה מהסביבה שמתפתחת. ובכלל הגוף הופך לחלש יותר, כל דבר קטן עלול להוביל לטרגדיה נוספת ולמשבר במערכת החיסון של הבן האדם, אל תחשבו שזה שפעת כי זה ממש לא".

ליאת שחר בירנבאום לא תשכח לעולם את רגעי האימה שעברה, באותו יום כאשר הייתה צריכה לפנות את נאור בנה באמבולנס ומספרת בדמעות חנוקות: "נאלצתי להגיד לו שלום דרך החלון, לא יכולתי להיות איתו בבית החולים, ואסור היה לי להתקרב אליו,

האם ממשיכה ומספרת איך הכל התחיל "בשעה אחת בלילה, שעה לא צפויה, פתאום החלו לבני כאבי תופת בכתפיים, עלינו לבית חולים וערכנו בדיקות, ההרגשה האימהית שלי לא נתנה לי מנוח וידעתי שמשהו רע קורה, העבירו אותי לאולטרסאונד חזה ומשם לאשפוז בטיפול נמרץ בבית חולים העמק בעפולה, גילו בצילום דלקת לבבית, מה שהותיר אותנו במשך 3 חודשים במסכת גהינום".

היא מתארת את התחושות הקשות שליוו אותה לאחר שהודיעו לה שבנה חולה בנגיף:  "הרגשתי שאני נופלת לתוך בור, שהכל חשוך מסביב, אי אפשר היה לתאר את ההרגשה, העולם החרב עליי". בעקבות ההדבקה בבתי הכנסת, אפיק נבדק בבדיקת הקורונה פעמיים ויצא שלילי, ובפעם השלישית- חיובי.

בדיקת קורונה

"אל תגידו לי זה לא יקרה"

יש שיאמרו שהגל השני שמגיע אלינו בעוצמה בשבועות האחרונים נובע משאננות יתרה של הציבור, מכאן האם ליאת שחר בירנבאום שחוותה את הטרגדיה, מבקשת בדאגה להעביר לציבור מסר: "אל תגידו לי זה לא יקרה, אני אימא אובססיבית מרוב דאגה וגם לי זה קרה, תהיו קשובים לגוף שלכם, אם נדבקים הגוף לא חוזר להיות אותו הדבר, כואב לכם משהו קטן תלכו להיבדק עם צילום חוזר, פשוט אל תישארו אדישים".

לאחר שהחלים אפיק מהנגיף הייתה ציפייה שיחזור לשגרה, כתלמיד בית הספר "יערה" במגדל העמק, הוא קיבל חיזוקים מהמנהל והמורה, שניסו לשכנע אותו לחזור לספסל הלימודים, אך חזרה לשגרה היא לא אופציה מבחינת משפחתו, שנותרה עם צל של פחד כבד מחשש להדבקה בשנית.

בתקופה שבה כלום לא ברור, מפאת הנחיות שמשתנות בכל עת, יש שמצפים בעולם בקוצר רוח לחיסון שמתישהו יגיע ויש שמצפים פחות. על החיסון שאנו מייחלים שיגיע, ליאת מדברת בחוסר תקווה ואומרת: "אני לא יודעת אם החיסון שיגיע יהיה יעיל, ואם בכלל יהיה חיסון בינתיים אין אופק קרוב, ואין לי הרבה תקווה והלוואי שהכל ייעלם".

כתבה: הודיה רן

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות