fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם יש לך סרטן אומרים לך לחכות בשקט ובסבלנות"

מוחה סימו עמר, מוותיקי נוף הגליל, שלפני כשנה חלה בסרטן ורואה כיצד חולי הקורונה היום מקבלים עדיפות על פניו * אני סובל מכאבים, אבל שומע רק על הקורונה", הוא אומר
סימו עמר (צילום עצמי)
סימו עמר (צילום עצמי)

"שאלוהים ייתן בריאות לכל עם ישראל ויכניס אותי ביניהם", אומר סימו עמר, בן 66 מנוף הגליל, שחלה לפני כשנה במחלת הסרטן וסובל מלא מעט מחלות רקע. "נוצר מצב קשה ומתסכל. אם יש לך קורונה מטפלים בך. אם יש לך סרטן אומרים לך לחכות בשקט ובסבלנות. כאילו הסרטן יכול לחכות שתיגמר הקורונה", הוא אומר.

עמר, בן 66, תושב נוף הגליל מאז עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1962, עובר כבר שנה את תהליך הבירורים, אולם טרם קיבל טיפול. "אני סובל מכאבים, אבל שומע רק על הקורונה", הוא אומר.

עמר, מוותיקי נוף הגליל הוא דמות מוכרת מאוד בעיר, לאחר שבמשך 25 שנה עבד כמנהל אירועים באולמות שמחות בעיר ובעמק. "התפרנסתי בכבוד, אני מכיר המון אנשים שרוצים לעזור לי, גם בכסף, אבל אבא שלי ז"ל חינך אותי לא לקחת כסף מאף אחד".

"כל החיים עבדתי, התפרנסתי בכבוד"

עמר, אב ל- 6 ילדים, שכולם לא חיים בבית, אומר בכאב: "כל החיים שלי עבדתי, התפרנסתי בכבוד, לא הזדקקתי ולא ביקשתי טובות. היום אני חי מ- 3000 שקל בחודש קצבת נכות. מזה הולך כמעט הכל לתרופות. מונית ספיישל פלוס המתנה לבדיקה ברמב"ם עולה לי 500 שקל, אבל אני לא מתלונן, לא זקוק לתרומות ולא מבקש כסף מאף אחד. פשוט כואב לי המצב", הוא אומר.

בשל הקורונה הוא כמעט ולא רואה את הילדים והנכדים שלו. אני חושש שהם ידביקו אותי ואז זה יהיה הסוף שלי", אומר עמר, ומספר על תסכול גדול.

"מה שהורג אותי זה טלפונים וסחבת אחרי כל העולם. זה הורג אותי לרדוף אחרי מענה קולי שעות על גבי שעות. 3 חודשים אני מחכה לבדיקת MRI פשוטה. בתי החולים מטפלים כעת רק בקורונה. מי שחולה סרטן זה כאילו התקררות פשוטה".

סימו עמר, שבעוד כשבוע אמור להתחיל סדרה של 30 טיפולי כימו בבית החולים רמב"ם בחיפה, במהלכם ישהה במלונית הצמודה לבית החולים, מתקשה להסתיר את תסכולו מהמצב שכפתה הקורונה. "חוזר ואומר שאני לא זקוק לכסף או לתרומות, מצפה רק שהיחס ישתנה לחולי הסרטן".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות