fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה הקמת קריית הממשלה בעפולה

לאחר שבמשך שנים רבות הייתה תקועה, הצליח ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, להסיר את החסמים בדרך להקמה של קריית ממשלה מרכזית שתהיה בסמוך לתחנת הרכבת ולשכונת "לב העמק c1"
קריית הממשלה החדשה. צילום: עיריית עפולה
קריית הממשלה החדשה. צילום: עיריית עפולה

בשורה משמחת לתושבי עפולה: בקרוב יוכלו התושבים לקבל את כל שירותי הממשלה הקיימים בעיר תחת קורת גג אחת לצד בית משפט חדש ונגיש וסניף של ביטוח לאומי.

נושא קריית הממשלה תוכנן לראשונה לפני למעלה מעשור כאשר ראש העיר, אבי אלקבץ, קידם את התכנון של שכונת "לב העמק (c1)" שכללה מלבד שכונות מגורים, גם שטח נרחב להקמת משרדי ממשלה והיכל 'ארנה' של ספורט ומופעים בשטח שבין תחנת הרכבת לצומת מעונות הסטודנטים.

בשנים האחרונות, הפרוייקט נתקע זאת לאחר שעיריית עפולה הסכימה אמנם להעניק למדינה זכויות בקרקע האמורה לשם הקמת קריית הממשלה ובית המשפט אך כאשר הבקשה הועברה לאישור משרד הפנים מצאו היועצים המשפטיים שקיים קשוי להקצות את הקרקע למדינה ללא שום תמורה ולכן על המדינה לשאת בהוצאות הדרושות לכך לרבות רכישת הקרקע.

ראש העיר, אבי אלקבץ, שעוסק בנושא כבר למעלה משנתיים מול גורמים רבים במשרדי הממשלה כדי להסיר את החסמים ולפתור את הבעיה, העלה פתרונות רבים וביניהם את זווית ההכנסות מארנונה ומסחר במתחם לשנים רבות לצד מאות מקומות עבודה ואף הציג תקדימים לפני כחודש בישיבת "זום" משותפת עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, היועץ המשפטי של עיריית עפולה, עו"ד איתי קידר שריכז את הנושא, מבקשת העירייה, רו"ח עינב פרץ ונציגים ממשרד האוצר, משרד הפנים, משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט.

בדיון סוכם כי על רקע נסיבות העניין ניתן יהיה לאשר את העסקה לנוכח החשש כי עיכוב הפרוייקט בשלב זה יביא לביטולו המוחלט. בנוסף, תיבחן האפשרות להבטיח כי במתחם הישן יימשך שימוש ציבורי של העירייה לתקופה מסוימת, כך שיהיה ניתן לראות את העסקה ככוללת מרכיב תמורה מסוים עבור הרשות המקומית.

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות