fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אור ירוק: אילו רחובות בנוף הגליל אדומים ומסוכנים?

דו"ח של עמותת אור ירוק מציג את רשימת הרחובות עם רמת ההיפגעות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים בנוף הגליל בין 2017 ל-2019
תאונה בנוף הגליל. צילום: דוברות המשטרה
תאונה בנוף הגליל. צילום: דוברות המשטרה

עמותת "אור ירוק" פרסמה את דו"ח רשימת הרחובות עם רמת ההיפגעות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים בערי ישראל בין השנים 2017-2019. הדו"ח מבחין בין ערים גדולות שבהן מתגוררים יותר מ-50 אלף בני אדם לערים בסדר גודל בינוני וקטן. המידע, שהועבר לרשויות המקומיות, נועד ללמד על נתוני ההיפגעות ברחובות הערים שמבוססים על ריכוז הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה כי הרחוב המסוכן ביותר בנוף הגליל והשלישי במסוכנות בכל הארץ הוא רחוב מעלה יצחק שבתחומיו נפצעו לאורך שלוש השנים 74 בני אדם, מהם שישה נפצעו באורח קשה. הרחוב השני במסוכנותו הוא רחוב דרך הציונות שבתחומיו נפצעו בשלוש השנים האחרונות תשעה בני אדם, מהם אחד באורח קשה. במקום השלישי ברשימת הרחובות האדומים, דרך החטיבות שבתחומיו נפצעו שבעה בני אדם בשלושת השנים האחרונות, כל הפצועים נפגעו באורח קל. 

עוד עולה מן הדו"ח, כי בשלושת הרחובות הללו לא נרשמו הרוגים בתאונת דרכים לאורך שלוש השנים האחרונות.

הטבלה המלאה
הטבלה המלאה

"העירייה פועלת ללא לאות בחידוש ושדרוג תשתיות הכבישים"

ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא. "אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי".

מעיריית נוף הגליל נמסר בתגובה: "נוף הגליל הינה עיר מטרופולין המשמשת מרכז מסחרי, עסקי, תעסוקתי ותרבותי עבור עשרות אלפי תושבי הסביבה ולפיכך יש להתייחס לריבוי תאונות הדרכים בהשוואה לכמות הרכבים הנוסעים בכביש ולא ביחס לתושבים עם זאת העירייה פועלת ללא לאות בחידוש ושדרוג תשתיות הכבישים על מנת להבטיח את בטיחות הנהגים והולכי הרגל. לצד ההשקעה האדירה בתשתיות פיזיות העירייה מבקשת תקציבים מיוחדים לטובת הסברה והעמקת המאבק התאונות הדרכים בשיתוף הרלב"ד באמצעות משרד התחבורה".

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות