fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיננסיקל – רואים חשבון אחרת

בעל עסק, רוצה לשמור על יציבות פיננסית ולא מצליח? צריך מישהו שינהל עבורך את תזרים המזומנים? לחגית שוקר, בעלת חברת פיננסיקל יש את הפתרונות בשבילך

בעל עסק: תאונות קורות תמיד בצמתים שאין בהם רמזור. תן לנו להיות הרמזור העסקי שלך. יחד נמנע תאונות עסקיות מיותרות בצמתים החשובים ביותר.

כיום להמון עסקים אין שירות פיננסי צמוד. המון עסקים, וביניהם גם עסקים מרוויחים, נסגרים בגלל שאינם מבצעים ניהול פיננסי. ניהול עסק ללא תזרים מזומנים משול למשחק באש, כיוון שהעסק בעצם חשוף לסיכונים וכל טלטלה פיננסית יכולה להכריע את קיומו.

בשל כך, חגית שוקר מנהריה, רואת חשבון במקצועה, בעלת ניסיון של שנים רבות בתחום החשבונאות יצאה לדרך עצמאית. היא הייתה חשבת של עתיד רשת החינוך בע"מ, חשבת בשילוב אחזקות ושירותים בע"מ, עבדה במשרד רואי חשבון, חברה בלשכת רואי חשבון בישראל ולפני כשלוש שנים פנתה לדרכה העצמאית במטרה להיות יד מכוונת לעסקים ולספק להם שירות של ניהול כספים וחשבות.

היא מציעה את ניסיונה הרב בתחום לעסקים שלא מחזיקים חשב מנהל כספים במשרה קבועה אך זקוקים לשירות משלים זה. כעצמאית הקימה חגית את חברת פיננסיקל, המציעה שירותים מגוונים עבור העסק והצלחתו הכלכלית. השירות ניתן במיקור חוץ, כלומר אין יחסי עובד מעביד והשירותים ניתנים בהתאם לצורכי הלקוח, במכסה המתאימה לו. כיום חגית חברה בלשכת היועצים, עובדת עם מעוף, הסוכנות לעסקים של משרד הכלכלה.

שירותי פיננסיקל כוללים:

השירות המרכזי המוצע הוא ניהול תזרים מזומנים, בניית תזרים מזומנים, ביצוע מעקב מקצועי ושוטף של כל זרימת הכספים בעסק – הכנסות והוצאות, משכורות, הוראות קבע, הלוואות ותשלומים לספקים. היא מסבירה: "היתרון שלי בשירות הזה הוא שאני בונה עבור העסק את התזרים ומבצעת את המעקב השוטף במקומם ועבורם. בעל עסק יודע שהוא צריך לנהל את הכספים שלו, אך הרבה פעמים הוא לא מתפנה לכך ביום העבודה העמוס שלו ואני מציעה את השירות החשוב הזה. העסק מקבל ערך מקצועי מוסף בעלות משתלמת".

ניהול פיננסי נכון. רו"ח חגית שוקר (צילום: פרטי)
ניהול פיננסי נכון. רו"ח חגית שוקר (צילום: פרטי)

שירות נוסף שמציעה שוקר במסגרת פיננסיקל הוא בניית תקציב – תוכנית עבודה פיננסית לעסק בראייה עתידית ובחינת ביצועי העסק אל מול התוכנית הלכה למעשה. שוקר: "כך מתאפשרת לבעל העסק לדעת מה קורה עם העסק שלו, כך יש לו היכולת לקבל החלטות ניהוליות כלכליות בזמן אמת ולבצע התאמות בתוך שנת הכספים.

"הוא בעצם לומד לחשוב כלכלית. השירות החשוב הזה מאפשר לבעל העסק לשלוט במצב הכלכלי שלו, בזרימת הכספים העתידית שלו ולהיערך אליו מבעוד מועד. כך הוא יימנע ממצב שהוא מגיע לחריגות בחשבונות הבנק, הוא יוכל להפסיק להתגלגל מהלוואה להלוואה והוא יוכל לשלם לספקים מתוך ידיעה איך ייראה תזרים המזומנים שלו במועד התשלום".

עוד שירות מיועד בעיקר לעסקים קטנים, אך לא רק והוא ההיתכנות העסקית. מעבר לביצוע העבודה המקצועית שלשמה נפתח העסק, שירות זה נותן את היכולת לבחון את ההיתכנות, את ההכנסות וההצלחה הכלכלית ומוריד מבעל העסק את ההתעסקות בנושא. שוקר: "השירות עוזר לבעלי העסקים לבחון היטב את העסק והאם הוא מספק את ציפיות הפרנסה".

פיננסיקל מלווה עסקים בפתרונות מימון. שוקר מסבירה: "כיום המדינה מכירה בצורך לעזור לעסקים לקבל הלוואות בערבות מדינה בסכומים של חצי מיליון שקלים ומעלה. התפקיד שלי הוא להכין את התוכנית העסקית בצורה מקצועית וללוות את בעל העסק מתחילת התהליך ועד סופו. אני בודקת את ההיתכנות לקבלת הלוואה בערבות עוד לפני הגשת הבקשה, מטפלת בבקשה לכל אורך הדרך ובונה כלי עזר ניהולי המסייע לבעל העסק לבחון האם הוא עומד ביעדים שהציב לעצמו ומאפשר לו לעמוד בהתחייבויות שלקח על עצמו".

השירותים שמציעה פיננסיקל עוזרים לייצב עסקים, עוזרים להם להתנהל נכון כלכלית ובמקרים חריגים אף בונה להם תוכנית הבראה כלכלית. שוקר: "העיתוי של פנייה לקבלת השירות הכלכלי חשוב מאוד. ככל שפונים לעזרה מוקדם מספיק יש אפשרות להיכנס מהר להליך של התרוממות פיננסית. הרעיון הוא בעצם לעזור לבעל העסק להתנהל פיננסית בשוטף בצורה נכונה. ניהול פיננסי זה לנהל אורח חיים בריא של העסק. זה מקטין את סיכויי העסק להגיע למצב של חדלות פירעון וקריסה פיננסית".

השירות של פיננסיקל הוא שירות ייחודי וחשוב שהולך יד ביד עם בעל העסק כדי לשמור על הצלחתו הכלכלית והמקצועית לטווח ארוך ולהקטין את הסיכונים שלו, כי עם פיננסיקל כל בעל עסק יידע בדיוק לאן הולך הכסף שלו.

פיננסיקל, רחוב זיסו 5 נהריה.

למידע נוסף , ללא עלות וללא מחוייבות, פנו לחגית שוקר בטלפון: 04-9019990, בעמוד העסקי בפיסבוק – "פיננסיקל חשבות וניהול כספים במיקור חוץ", או במייל hagit@finansikal.co.il

חשוב לדעת: שאלות ותשובות עם חגית שוקר

– יש עבודה, הלקוחות מרוצים ואף ממליצים , אך אני לא רואה את הכסף. למה?

צריך לבחון את הפעילות הפיננסית של העסק ולאתר את הנקודות בהן צריך לבצע שינוי. ישנן מספר סיבות לדוגמה: יתכן והתשלומים אינם מתוזמנים נכון, ייתכן שישנה משיכת יתר של הבעלים, ייתכן ותקציב ובקרה טעונים בחינה מחדש, בדיקת תמחור השירות או המוצר. כשמנהלים תזרים מזומנים ותקציבים מתאימים ניתן להתמקד בסיבה, לשפר ביצועים ולנהל את הכסף בתבונה.

– מה הם סדרי העדיפויות בתשלומים השונים של העסק?

חשוב מאוד לקבוע מדיניות כספים קבועה כך שהכספים מהלקוחות נכנסים ורק אחר כך יוצאים התשלומים השונים. את כולם צריך לשלם יחד. עם זאת ישנו סדר נכון לביצוע התשלום. צריך לקבוע לכל תשלום תקציב קבוע ומועד קבוע בזמן המתאים.

– איך אני, כעסק, נשאר יציב כלכלית לאורך זמן?

כדי שעסק יהיה יציב לאורך זמן הוא צריך להיות רווחי, אך זה לא מספיק, לא מעט עסקים רווחים נסגרים בשל ההתנהלות, תזרים מזומנים הוא כלי מצוין ועיקרי בניהול העסק לאורך זמן, תזרים מזומנים הוא כמו תזונה בריאה לגוף, הוא מקנה שליטה על הכספים היוצאים והנכנסים ומאפשר קבלת החלטות חשובות. כלי נוסף חשוב זה בניית תקציב ובדיקה מתמדת, השוואת הביצוע מול התכנון. ניהול שני הכלים האלה יחד יפחיתו משמעותית סיכונים פיננסים, יקנו למנהל העסק מודעות לעסק שלו וקבלת החלטות מושכלת.

– רואה החשבון שלי אומר שאני מרוויח, אבל אני לא רואה את הכסף. מדוע?

עסק מרוויח הוא עסק שסך ההכנסות עולות על ההוצאות, זו זכות קיומית של העסק. כל עסק שואף להיות "עסק חי", אך חשוב לדעת שהרווח צריך להספיק גם לממן הלוואות, תשלומים לרשויות כמו מע"מ וכמובן הכנסה לבעל העסק. כל אלו אינם נלקחים בחשבון בחישוב הרווח אך צריך לשלם אותם מאותו כיס. עם ניהול נכון של תזרים מזומנים אפשר ליצור תזרים שייתן מענה לכולם.

– האם להפריד חשבון עסקי וחשבון פרטי?

בדרך כלל השאלה עולה כשמדובר בעסקים קטנים. אני נוהגת להמליץ לבצע הפרדה ולקבוע העברת כספים קבועה מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי שתהווה מסגרת תקציב לתא המשפחתי. הפרדה כזו תאפשר לבעלים לבחון את פעילות ואת יעילות העסק בכל נקודת זמן.

– אני מתגלגל מהלוואה להלוואה. איך יוצאים מהמעגל הזה?

אם מטרת הלוואה היא למטרה שוטפת, צריך לבחון את תזרים המזומנים השוטף בעסק. סביר להניח שיש צורך בשיפור ההתנהלות וקבלת ההחלטות. הלוואה שהיא לצורך השקעה ופיתוח העסק היא סימן לצמיחה, אך צריך לבחון את מידת המימון ואת יכולת ההחזר התזרימית.

– אני רוצה לפתוח עסק חדש, מה חשוב שאדע?

בפתיחת עסק חדש או רעיון עסקי חדש, צריך לקבוע את מחיר השירות או המוצר את היקף ההשקעה הנדרשת היום ולאמוד את תוצאות הפעילות על מנת שהעסק יהיה רווחי, ורווחי מספיק כדי להחזיר את השקעה וכדי לקחת כסף הביתה. חשוב מאוד להעלות זאת בכתב ולא לפעול על פי אמונה כי הצלחה מובטחת.

– למה בעל עסק לא יכול לעשות את כל זה לבד?

בעל עסק יכול ואף חייב לנהל את תזרים המזומנים. תזרים מזומנים הוא אוויר לנשימה של העסק. שימוש בשירותי פיננסיקל ישחררו את בעל עסק לנהל תחומים אחרים שיש באחריותו כמו ניהול עובדים, שיווק, פרסום, מכירות, לפתח רעיונות עסקיים הממתינים איפשהו שם באוויר ועוד. לא פעם ניהול הפיננסי נדחק ולא מנוהל היות וזהו תחום קשה יחסית ועם פיננסיקל אפשר לנהל זאת יותר קל ויותר מקצועי.

– יש לי רואה חשבון, האם אני צריך לעזוב אותו?

שירותי פיננסיקל הם שירותים משלימים לשירות רואה החשבון או יועץ המס, ואין צורך לבצע שינוי. השירותים מתמקדים בליווי פיננסי שוטף _ פיננסיקל רואים חשבון אחרת.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות