fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך גורמים לפרסום לעבוד?

מסר, מסר, מסר -לא מתוכם מדי, פשוט, ישיר, ברור. אם תשקיעו בפרסום נכון, ללא קשר לאמצעי המדיה, תגרמו ללקוחות פוטנציאליים להישאר ולזכור אתכם. איך עושים את זה נכון?
יגאל ספיר צילום: ז'אנין גולן
יגאל ספיר (צילום: ז'אנין גולן)

לא מזמן כשנסעתי בכביש מהיר, הבחנתי בשלט חוצות לחברת בנייה. זכרתי באופן כללי את התמונה, אבל לא ממש ראיתי את השלט. אחרי הכל, נסעתי במהירות של כ-80 קמ"ש בכביש עם פיתולים, שמעתי רדיו, לא הכרתי את החברה או את הפרויקט וממש לא ציפיתי לראות את השלט בצד הדרך. זרקתי אליו מבט והמשכתי הלאה.

יגאל ספיר צילום: ז'אנין גולן
יגאל ספיר (צילום: ז'אנין גולן)

בואו רגע נרד מהכביש ונעבור לאינטרנט. עם היד על הלב, כמה זמן אתם מקדישים לקרוא את מה שכתוב בתוצאות החיפוש של גוגל? האם אתם מתעמקים במה שכתוב או שאתם סתם זורקים מבט? איך אתם קובעים לאיזה אתר תכנסו ועל מה תקליקו? ואם נעבור לתיבות הדואר, כמה זמן אתם מקדישים לקרוא פלייר שמגיע לתיבת הדואר שלכם לפני שאתם זורקים אותו לפח הקרוב? עכשיו תדמיינו שזה בדיוק מה שקורה עם המסרים הפרסומיים שלכם כבעלי עסק.

במרבית המקרים קיים פער עצום בין מה שהמפרסם התכוון שנראה ונשים לב (ולא משנה באיזה אפיק פרסומי מדובר) לבין מה שאנו באמת רואים. אנחנו, הלקוחות, נחשפים לאלפי מסרים פרסומיים כל יום. אנחנו כורעים תחת נטל הפרסום שמגיע אלינו מכל הכיוונים, כל יום ויום בימי חיינו. אנחנו כבר כמעט ולא רואים את הפרסום, בטח שלא מתעמקים בו.

ולא פעם אנשי הפרסום, המעצבים, הקופירייטרים וכולי, מעוניינים להראות את היצירתיות שלהם, את התחכום שלהם, הרי על זה בנוי כל המוניטין שלהם, הם משקיעים בכיתוב ובוויז'ואל יפים, מעניינים, מתוחכמים, אבל האם יש בזה כדי להגיע ללקוחות? הנתונים הללו חייבים להשפיע באופן מהותי על כל העיצוב והאסטרטגיה השיווקית והפרסומית שלכם ולא משנה באיזה אפיק פרסומי בחרתם. המטרה המרכזית שלנו, אם כן, צריכה לגרום ללקוח להסתקרן ולהניע אותו לפעולה של המשך קריאת המסר שלנו.

אם כך, מה עלינו לעשות בנושא?

1. לראות את הפרסום מנקודת המבט של הלקוח. עליכם להתייחס לעובדה מה המרחק בין הפרסום ללקוח, מה הלקוח עושה ברגע ראיית הפרסום, גורמים מסיחי דעת, מסרים פרסומיים אחרים ליד.
2. מסר קצר ומחודד. אין משמעות כפולה, את התחכום תכניסו לאחר מכן.
3. פשטות. בשלב הזה, תאכילו את הלקוח בכפית.
4. המסר חייב להיות בולט.
5. הלקוח חייב לראות את המסר שלכם מספר פעמים, לצורך זכירתו.
6. נסו לשים דגש עם התחום הרגשי. הלקוח מתחבר למסר רגשי מהר יותר מאשר למסר לוגי.

* המשיב הוא יגאל ספיר, יועץ כלכלי מ.ט.י גליל מערבי-קריות, סניף לב המפרץ

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות