fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שרנסקי:"האויבים שלנו רואים במלחמה נגד ישראל ונגד העם היהודי את אותה המלחמה"

טקס יום הזיכרון ברחבת הסוכנות היהודית בסימן 20 שנה לפיגוע הרצחני בבניין הקהילה בארגנטינה
טקס יום הזיכרון 2014
מניחים זר לזכר הקורבנות. יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, חוליו אלברטו אלגואה אביה של סילבנה ז"ל ואוסקר מלמוד, בן דודו של אנדרס ז"ל שנהרגו בפיגוע (צילום: ששון תירם)

כמדי שנה, נערך הבוקר (שני) ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים טקס לזכרם של היהודים שנהרגו באירועי האנטישמיות ובפיגועי טרור ברחבי העולם, במקביל לציון זכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. על פי נתוני הסוכנות היהודית, מאז קום מדינת ישראל, נרצחו בפעולות איבה ברחבי העולם כ- 200 יהודים.

השנה נערך הטקס בסימן 20 שנה לפיגוע הרצחני בבניין הקהילה היהודית (AMIA) בבואנוס איירס, שבו נהרגו 85 איש. בטקס השתתפו נציגי הקהילה היהודית בארגנטינה ובני משפחתם של שניים מהרוגי הפיגוע – אנדרס גוסטבו מלמוד ז"ל, בן 37 במותו וסילבנה אלגואה דה רודריגז ז"ל, בת 28 במותה – שהדליקו משואה לזכר הנרצחים.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "ישראל היא מולדתו של העם היהודי והיא שייכת לכל היהודים באשר הם, בלי קשר למקום בו הם חיים. כאשר ישראל מגנה על עצמה ועל הריבונות שלה, היא עושה זאת בשם כל היהודים בעולם. אבל גם האויבים שלנו רואים במלחמה נגד ישראל ונגד העם היהודי את אותה המלחמה והם שונאים את ישראל ואת העם היהודי באותו הלהט. מארגנטינה ועד פקיסטן, מקנזס ועד טולוז, מבורגס ועד ירושלים, היהודים ימשיכו לשמש מטרה רק בגלל היותם יהודים. לפני 20 שנה כאשר החזבאללה רצו לפגוע בישראל, הם שלחו מרצחים לארגנטינה והשלטון באיראן סייע. אנו מודים לממשלת ארגנטינה על המאמצים שנעשו עד כה, אבל הקהילה היהודית העולמית לא תסתפק בפחות מהבאת המרצחים למשפט צודק".

טקס יום הזיכרון 2014
מניחים זר לזכר הקורבנות. יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, חוליו אלברטו אלגואה אביה של סילבנה ז"ל ואוסקר מלמוד, בן דודו של אנדרס ז"ל שנהרגו בפיגוע (צילום: ששון תירם)

בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, ב- 18 ביולי 1994, פוצץ מחבל ממוצא לבנוני מכונית תופת בסמוך למבנה שגרמה למותם של 85 איש ולפציעתם של למעלה מ- 300 איש, רובם יהודים. היה זה אחד משני פיגועים שהתבצעו בארגנטינה בשנות ה-90 נגד מטרות ישראליות ויהודיות. שנתיים קודם לכן, בפיגוע בבניין השגרירות הישראלית בבואנוס איירס במרץ 1992 נהרגו 29 איש.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות