fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה לפיגוע בטולוז: "האצילות שלכם חיזקה את יהודי העולם"

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי נפגש עם הוריו של יונתן סנדלר ז"ל שנרצח לפני שנה בפיגוע בטולוז: "אנחנו לא יכולים להחזיר את הבן ושני הנכדים שלכם, אך יש לנו חובה ללמוד לקח מהאירוע", אמר שרנסקי
שמואל סנדלר, נתן שרנסקי, מרים סנדלר (הצלם: ששון תירם)

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, נפגש היום (ראשון) בלשכתו בירושלים עם שמואל ומרים סנדלר, הוריו של יונתן סנדלר ז"ל, שנרצח לפני כשנה בפיגוע הרצחני בטולוז שבצרפת. בחודש מרץ 2012 נרצח בבית הספר היהודי 'אור התורה' המורה יונתן סנדלר (29) ז"ל ושני בניו, אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) ז"ל. בפיגוע נרצחה גם מרים חנה (8) ז"ל, בתו של מנהל בית הספר, הרב יעקב מונסונגו. מאז הפיגוע מלווה הסוכנות היהודית את בני משפחת סנדלר ובני משפחת מונסונגו ומסייעת לתלמידים ולצוות המורים בבית הספר אור התורה לשוב לשגרה.

הוריו של יונתן סנדלר ז"ל, אשר גרים בצרפת, הגיעו לטקס האזכרה לזכרו של בנם ולזכר נכדיהם, אשר התקיים ביום חמישי האחרון בבית וגן בירושלים. בפגישה בלשכתו של שרנסקי נכחה גם הדודה, לאה מרקו.

במהלך הפגישה אמר יו"ר הסוכנות היהודית להוריו של סנדלר: "האצילות שהפגינה בני משפחתכם לאחר האירוע הנורא הזה חיזקה את היהודים מסביב העולם וראויה להערכה." שרנסקי עדכן את בני המשפחה כי בעקבות הטרגדיה, הקימה הסוכנות היהודית קרן להענקת סיוע חירום לקהילות יהודיות, אשר כבר סייעה ליותר מ-20 קהילות יהודיות מסביב לעולם. "איננו יכולים להחזיר את המשפחה שלכם, אבל יש לנו חובה ללמוד לקח מהאירוע", אמר שרנסקי.

ביקורת על התקשורת הצרפתית. שמואל סנדלר, נתן שרנסקי, מרים סנדלר, לאה מרקו (צילום: ששון תירם)

שמואל סנדלר ביקר את התנהלותה של התקשורת הצרפתית שהתמקדה בקשייו של הרוצח והתעלמה מהקורבנות: "מאז האירוע ועד היום, אני המום מהמחשבה שהתקשורת הצרפתית התעסקה בעיקר בילדותו של הרוצח ובקשייו. הם לא התייחסו למשפחות ולעתים רחוקות הזכירו את שמותיהם של הקורבנות". האב ציין כי המשפחה כן זכתה לתמיכה אינדיבידואלית מארגונים צרפתים רבים.

"אם בצרפת המיקוד היה על הרוצח, בארץ אתם חלק ממשפחתנו ואני מרגישים את הקשר החזק בינינו. תודה שאתם מחזיקים מעמד, אמר יו"ר הסוכנות היהודית. שרנסקי ציין כי בשנה האחרונה הייתה עלייה משמעותית באירועים אלימים כנגד יהודים בצרפת וכי נתונים אלה הוכרו על ידי ממשלת צרפת.

מרים סנדלר סיפרה על מאמצי המשפחה להנציח את זכרם של בנם ונכדיהם, ביניהם פרסום ספר פרשנות הרב סנדלר לפרשת השבוע, הקמת "בית סנדלר", בית כנסת בקרית היובל ירושלים והתכנון לפתוח גן ילדים בקרית היובל. היא הוסיפה כי "לאחר שביקרתי בקברים של בני והנכדים שלי ביום שישי, קשה לי לעזוב את ירושלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות