fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפתח משפטו של הקצין שירה בסלומון טקה

קצין המשטרה מואשם בגרימת מוות ברשלנות. השופט זאיד פלאח: "אני רוצה להבהיר לכולם. על בית המשפט אלימות לא משפיעה, הפגנות לא משפיעות ושום דבר לא משפיע"
סולומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי
סולומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי

הבוקר, ראשון, נפתח בבית משפט השלום בחיפה משפטו של קצין המשטרה מתחנת זבולון הנאשם בגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה. כתב האישום נגד קצין המשטרה הוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים לאחר חקירה מורכבת. עקב החשש לחייו ולמשפחתו, פרטיו של הקצין אסורים בפרסום.

מכתב האישום עולה, כי בעת שהנערים וטקה עמדו מול הקצין, הוא שלף את האקדח, דרך אותו וכיוון אותו לעבר הנערים לאחר שחש בסכנה לו ולמשפחתו. הוא קרא לעברם להתרחק לאחור ולאחר מכן הוא כיוון את אקדחו אל האספלט, במרכז הכביש, וירה ירייה אחת שניתזה, פגעה בטקה וגרמה למותו. סנגורו של קצין המשטרה, עו"ד יאיר נדשי, טוען כי "כתב האישום פגום ופסול". לטענתו, טקה המנוח נושא באחריות לתקרית. לדבריו, הקצין נקלע בעל כורחו לסיטואציה קשה, שבה נשקפת סכנת חיים מוחשית ומיידית לו ולמשפחתו. "לאחר שלא נותרה בידו ברירה אחרת, עשה שימוש בנשקו האישי לצורך הדיפת הסכנה" , טוען נדשי, "הטענות לפיהן הירי בוצע בניגוד לנוהלי הפתיחה באש וכי לכל היותר היה על השוטר לירות באוויר או לשטח אחר, אינן נכונות".

מחאת העדה האתיופית בעקבות מותו של סלומון טקה | צילום: דורון גולן
מחאת העדה האתיופית בעקבות מותו של סלומון טקה | צילום: דורון גולן

 

בתחילת המשפט פנה השופט זאיד פלאח אל הנוכחים באולם ואמר: "אני רוצה להבהיר לכולם. על בית המשפט אלימות לא משפיעה, הפגנות לא משפיעות ושום דבר לא משפיע, וגם תקשורת לא משפיעה. הדבר היחיד שמשפיע על בית המשפט הן ראיות קבילות שמוגשות במהלך ניהול המשפט". עוד הוסיף השופט פלאח: "התיק הזה ינוהל באופן מכובד, באופן מתאים, והצדק ייעשה והצדק ייראה". השופט פלאח ציין כי בכוונתו לסייר במקום האירוע על מנת לראות בעצמו את זירת המוות.

"הצדק ייעשה והצדק ייראה". השופט זאיד פלאח | צילום ארכיון
"הצדק ייעשה והצדק ייראה". השופט זאיד פלאח | צילום ארכיון

 

כתב האישום מתאר כיצד קצין המשטרה עזב את הפארק, אך הנערים וטקה הלכו אחריו והקניטו אותו. הוא התקשר למוקד המשטרה וביקש להזמין ניידת למקום, תוך שהוא מציין שהנערים מאיימים עליו. טקה והנוכחים יידו עליו אבנים ואחת האבנים פגעה בשכמו ובזרועו וגרמה לו לחבלות. בתגובה הוא התקרב אליהם ואז ירה לעבר האספלט.

הקליע שפגע באספלט התפצל כתוצאה מהפגיעה במשטח וליבת הקליע ניתזה היישר אל טקה וחדרה אל גופו. טקה והנערים נסו לאחור, תוך שסלומון אוחז בחזהו, ולאחר ריצה של מספר מטרים בודדים, חזרה לכיוון הפארק, התמוטט, בעודו מדמם. אזרחים ביצעו בו החייאה וניסו לעצור את הדימום הרב, וטקה פונה לבית החולים, שם נקבע מותו.

בכתב האישום נטען כי במעשיו גרם הנאשם ברשלנות למותו של המנוח. רשלנותו באה לידי ביטוי בכך שהשתמש בנשקו בדרך שיש בה כדי לסכן את חייו של המנוח ושל הנערים שעמדו לצידו ולא הסתפק בצעדי אזהרה והרתעה פחותים שעמדו לרשותו לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, ואשר כללו, לכל היותר, ירי אזהרה באוויר בלבד.

מותו של טקה הצית גל מחאה נרחב בקרב בני העדה האתיופית, שחסמו כבישים והפגינו במרכזי הערים במחאה על היחס של המשטרה כלפי בני העדה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות