fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטרה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור

מרים נאור. צילום: קובי גדעון, לע"מ

השופטת מרים נאור, שכיהנה בעבר כנשיאת בית המשפט העליון, נפטרה היום (ב', 24.1) בגיל 74.

נאור נולדה בירושלים בשנת 1947. היא למדה בגימנסיה העברית בירושלים, ולמדה משפטים באוניברסיטה העברית. ב-1972 הוסמכה בעורכת דין ועבדה כשבע שנים בפרקליטות. היא מונתה לכהונת שופטת בית משפט השלום בירושלים בשנת 1980 בגיל 33, ולכהונת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 1988. כיהנה כשופטת של בית משפט העליון משנת 2001, כמשנה לנשיא בית המשפט העליון משנת 2012 עד שנת 2015, בה מונתה לנשיאת בית המשפט העליון.

הנשיאה בדימוס נאור פרשה מכס השיפוט ביום 26.10.2017 עם הגיעה לגיל 70. ביום י"ז בתמוז התשפ"א, 27.6.2021, מונתה לכהן כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקר אסון הר מירון.

שרת הפנים איילת שקד, שכיהנה כשרת משפטים בתקופה בה כיהנה נאור כנשיאת בית המשפט העליון, על לכתה: קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור.

מסלול חייה של מרים, החל מלידתה ערב הקמת המדינה, השתלב בהרמוניה עם מסלול חייה של מדינת ישראל. כבת לאמא מהאצ"ל ואבא מההגנה, קשרה עצמה מרים בעבותות לסיפור הציוני.

במהלך כהונתי כשרת המשפטים, כבר בפגישתנו הראשונה הרגשתי כאילו אנו חברות ותיקות. משהו התרחש שם, הלבבות התחברו. העבודה עם מרים היתה מהנה, פוריה, ומכבדת. אין זה סוד שהיו לנו לא מעט מחלוקות, אך תמיד ידענו להתעלות מעליהן ולנהל אותן בדרך טובה ומכבדת כאשר טובתה של מדינת ישראל לנגד עינינו. מאז, כמעט ולא עבר שבוע שלא הסתמסנו. לא היה חודש שלא קפצתי לבקר אותה בביתה. מרים הייתה צופה בראיונות בהם הופעתי ובאופן מיידי הייתה שולחת לי את דעתה האמיתית והכנה. דיברתי איתה פעם אחרונה ביום רביעי, בירכתי אותה על קבלת פרס יקירת העיר ירושלים והבטחתי לבוא לטקס, אין ראויה ממנה.

לכל תיק שהונח לפתחה של מרים הגיעה בדעה נקיה ובראש פתוח ולא הניחה אבן אחת בלי שהפכה אותה. גם כאשר לא הסכמתי עם פסקי דינה, תמיד ידעתי שמניעיה טהורים וזוהי התוצאה המשפטית הנכונה ביותר בעיניה.

מרים עסקה בכל תחום בעולם המשפט, ישן כחדש, משל היה תחום עיסוקה המרכזי מזה שנים. לבה הגדול, שהכרתיו באופן בלתי אמצעי, היה נוכח בכל עניין שהובא לשולחנה. טביעות אצבעותיה ניכרות בכל תחומי המשפט הישראלי.

אהבתה למולדת ניכרה בפסיקותיה, שעה שהבהירה בשבתה על כס השיפוט באופן חד משמעי שאיננה מהאו"ם. לאחר שהדליקה את הלפיד במצעד החיים לזכר המשפטנים שנספו בשואה ולתפארת מדינת ישראל, שבה ארצה כשאש הציונות בוערת בה מתמיד תוך שהדגישה כי מדינת ישראל איננה דבר המובן מאליו, ולצד שמירה על החוסן המוסרי, יש לשמור בכל משמר על עוצמתה הפיזית וההרתעתית של מדינת ישראל.

מרים חברתי היקרה, תודה רבה על שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של המדינה היהודית המתחדשת.

אהבתי אותך מאוד.

שר המשפטים גדעון סער נפרד מהשופטת נאור: בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "לשכת עורכי הדין מבכה את לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ומשתתפת בצערם הגדול של בן זוגה אריה נאור, ילדיה ומשפחתה המורחבת. השופטת נאור הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט ונשיאת בית המשפט העליון ה-11, כאשר בחודשים האחרונים לחייה עמדה בראשות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. השופטת נאור קידשה את ערכי היושר, השקיפות והצניעות בשעה שהנהיגה את הרשות השופטת. במסירותה ובדאגתה למדינת ישראל, נתנה הנשיאה נאור דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל, יהי זכרה ברוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות