fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משטרת ישראל תתגבר את היחידה לעבירות מחשב

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, הודיע אתמול כי היחידה לעבירות מחשב תגדל ל-60 חוקרים. הדברים נאמרו בכנס מיוחד באוניברסיטת בן גוריון. סגן ניצב עו"ד אייל פטרבורג, ראש מפלג פשעי מחשב במשטרת ישראל, אמר כי מרבית הילדים שפועלים באינטרנט אינם מודעים כלל כי מעשים כמו העלאת סרטונים אינטימיים

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג, הודיע אתמול (שני) בכנס באר שבע לשלום הילד, שנערך באוניברסיטת בן-גוריון, כי משטרת ישראל תתגבר את היחידה לעבירות מחשב המונה כיום 12 איש בלבד, ב-60 חוקרים נוספים. לדבריו, הטיפול שלנו בעבירות מחשב לסוגיהן, ובכלל זה פדופיליה, הימורים, חדירה למחשבים נמצאת עדיין בחיתולים, ואיננה נותנת מענה לסיכונים הקיימים ולפוטנציאל הנזק הנגרם מהם.

הילדים לא מודעים למעשים. סנ"צ אייל פטרבורג (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון )

הדברים נאמרו במסגרת מושב מיוחד שעסק בפגיעות והיפגעות של ילדים באינטרנט וברשתות חברתיות. לימור מזרחי, אם שכולה לילד שהתאבד בעקבות התנכלויות והצקות באינטרנט, ריגשה מאד את באי המושב כשדיברה מדם לבה על הכשל של המערכות השונות בטיפול בבעיית הבריונות ברשת. האם השכולה לא היססה ובתשובה לשאלת המנחה האשימה גם את עצמה שלא הייתה ערנית מספיק למה שעבר על בנה.

עו"ד ד"ר יובל קרניאל, מומחה לדיני תקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה, אמר שעולם המבוגרים מפקיר לחלוטין את הילדים, אם בגלל חוסר הבנה, חוסר ידע או חוסר יכולת להבין את שדה התקשורת החדש ולמעשה טומן את ראשו בחול.

סגן ניצב עו"ד אייל פטרבורג, ראש מפלג פשעי מחשב במשטרת ישראל, אמר כי מרבית הילדים שפועלים באינטרנט אינם מודעים כלל כי מעשים כמו העלאת סרטונים אינטימיים ברשת או הטלת חרם על ילדים או מבוגרים אחרים, הם בגדר עבירה פלילית שהם עלולים להיתבע בגינה גם בתביעה אזרחית וגם בתביעה פלילית.

רוב הדוברים הסכימו, עם זאת, עם נציגת הסנגוריה הציבורית, עו"ד רחל דניאלי, ועם מנהל בית הספר "אנקורי" בירושלים, יוסי שפרבר, שטענו שהמענה האמיתי לטיפול בעבריינות המקוונת הוא בשדה החינוכי והחברתי.

שר החינוך לשעבר, אהרון ידלין, הציע כי הממשלה הבאה תקים ועדה בין משרדית שישותפו בה משרדי החינוך, המשפטים והמשטרה כדי לקבוע דרכי התמודדות עם הבעיה. עוד הציע השר לשעבר ידלין, כי בכל בית ספר יהיה מורה בעל ידע והבנה בתחום שיהיה מופקד על הנושא של מניעת אלימות ברשת ובמקביל קרא לטפח מנהיגות של בני נוער שתראה בעצמה שליחות להנחיל שימוש אתי בתקשורת המודרנית.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, הוסיף על דברים אלו ואמר כי מנתונים שפורסמה לאחרונה המועצה לשלום הילד, עולה כי ל-81% מהילדים בישראל יש חשבון בפייסבוק ומספר דומה של ילדים גולש באינטרנט. 21% מהילדים אמרו כי נחשפו לסרטים או לתמונות מביכות ומשפילות של מבוגרים או של ילדים אחרים. אין ספק כי יש צורך בהתערבות מקיפה כדי למנוע שימוש לרעה בעולם המקוון, אך עם זאת, אסור להפוך את הילדים לעבריינים וההתערבות צריכה להיות בעיקר חינוכית וחברתית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות