fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולה מספר 576: "מי שראיינה אותי התבלבלה בין כל מיני מקומות"

חולה מספר 576 בשיחה עם כתבת בלינקר: "איזה בלגן. אין שום תיעוד במשרד הבריאות על המסלול שלי כי אני עדיין בחקירה. כל היום שואלים אותי שאלות. אני בכל פעם נזכרת בעוד מקום שהייתי בו, והם נותנים יד לפייק ניוז"
נגיף הקורונה | אילוסטרציה: פיקסאביי
נגיף הקורונה | אילוסטרציה: פיקסאביי

סביב החקירה האפידמיולוגית של חולה מספר 576, תושבת נהריה, במקור בקרית מוצקין, הייתה במהלך היום הרבה דיסאינפורמציה. בשיחה איתה היא אומרת שהחקירה שלה עדיין לא הסתיימה ושבתוקף עבודתה היא מגיעה להרבה מקומות, מסבירה איך זה מרגיש להיות חולה בקורונה, שמחה שבעלה והילד יצאו שליליים ושולחת מסר: "תהיו קשובים רק למשרד הבריאות"

הבנתי שיש משהו מוזר בגוף שלי

היי, מה שלומך?
"הנה, חולה בקורונה".

מה זה אומר חולה בקורונה?
"האמת שזה ממש בקטנה, באמת. את לא מאמינה שזה הנגיף המפחיד הזה שמדברים עליו כל היום בחדשות".

מה את מרגישה?
"התחיל בכאב גרון ביום ראשון שעבר וקצת צמרמורות. ואז היה יום של עייפות וצמרמורות ואז נזלת עם שיעול. לא משהו חריג, לא שיעול חריף".

חולה מספר 576: "זה לא משהו מפחיד, אבל זה היה מלחיץ כשהתקשרו להגיד שאני חיובית בבדיקה"
חולה מספר 576: "זה לא משהו מפחיד, אבל זה היה מלחיץ כשהתקשרו להגיד שאני חיובית בבדיקה"

איך עלה בדעתך להתקשר ולשאול?
"היה בכרמיאל חולה מאומת, ואני באותו היום הייתי בכרמיאל, אמנם במיקומים אחרים אבל באותו אזור. אני סוכנת שטח ובמסגרת העבודה שלי אני נמצאת כמעט בכל יום בכל מקום בין קרית שמונה לקריון, כל יום במיקום אחר. עוד לא יצא המסלול המפורט של אותו חולה מאומת מכרמיאל, זה התחיל לרוץ כפייק ניוז בדיוק כמו במקרה שלי.

"החלטתי להתקשר למד"א בזכות התינוק שלי. ראיתי שלתינוק שלי יש את אותם תסמינים של נזלת ושיעול. הוא היה מצומרר, ואז הבנתי שיש משהו.

"האסימון נפל לי כשהילדים שיחקו בחדר משחקים, ופשוט מצאת את עצמי נרדמת על הרצפה. שמעתי אותם מתווכחים, וממש הייתי באפיסת כוחות לקום ולעשות משהו.

"אז הבנתי שיש משהו מוזר בגוף שלי. אני ממש מכירה את הגוף שלי גם כשאני מאוד חולה, ומעולם לא קרה לי כזה דבר. ממש נרדמתי 20 דקות על הרצפה. זה לא משהו מפחיד, אבל זה היה מלחיץ כשהתקשרו להגיד שאני חיובית בבדיקה".

הבעל והילד יצאו שליליים

את אמא לשניים. הילדים לא יכולים להידבק באיזשהו שלב?
"בדיוק בישרו לי שהתוצאה של בעלי יצאה שלילית, והוא כל היום איתי.

"אנחנו מחכים לתוצאות של התינוק שלי. הילד הגדול שלי יצא שלילי, ואם גם התינוק שלי ייצא שלילי יפנו אותי או שהם יילכו למקום אחר ואני אשאר בבית".

אומרים לא להפריד את הילדים מההורים שלהם.
"כן, ברגע שאני חיובית ובעלי שלילי הוא יכול לטפל בילדים,  וכדי שלא תהיה החמרה עדיף להפריד אותי מהם. ותראי אני בבית ולא עושים לי בדיקות כל הזמן. אין לי מושג מה מצב הווירוס אם התקדם או לא".

נתנו לך הנחיות כלשהן?
"לא, ממש לא. לא באים בודקים ואומרים תיקחי תרופה. אין תרופה לזה. אין טיפול, אין שום דבר. אני לא יודעת איך, אבל יש להם דרך לגלות אם אותו אדם חשוד כחולה. חמותי התקשרה והסכימו לעשות לה בדיקה, מבלי שידעו שהיא חמותי כמובן. אמרה שיש לה תסמינים כאלה וכאלה ועשו לה בדיקה.

"לעומת זאת, למנהל שלה לא הסכימו לעשות. הוא התקשר גם ואמר שהיה בקרבת חולה מאומת. אני יכולה להסיק שאולי יש להם את הדרכים שלהם לגלות מי באמת בסיכון ומי לא".

פייק ניוז

אחרי כל הפרסומים על המסלול שלך כביכול הרבה אנשים נכנסו ללחץ.
"זה לא מסלול מאומת! תקשיבי, איזה בלגן. אין שום תיעוד במשרד הבריאות על המסלול שלי כי אני עדיין בחקירה. כל היום שואלים אותי שאלות. אני בכל פעם נזכרת בעוד מקום שהייתי בו, והם נותנים יד לפייק ניוז. סתם מכניסים אנשים לבידוד וללחץ. מי שראיינה אותי התבלבלה בין כל מיני מקומות, היא לא עמדה בקצב ורשמה מקומות לא נכונים. יש מקומות שכן, אבל שוב לא כמו שהם רשמו ופרסמו".

חולה מספר 576: "הייתה המון היסטריה בעקבות הפרסומים, ואין מה להיכנס ללחץ" | צילום: דוברות מד"א
חולה מספר 576: "הייתה המון היסטריה בעקבות הפרסומים, ואין מה להיכנס ללחץ" | צילום: דוברות מד"א

מי חקר אותך?
"אחות חוקרת של משרד הבריאות. לא כל חנות צריך לפרסם, כי יש חנויות שביצעתי בהם סקר דרך הטלפון או שעמדתי מבחוץ וצילמתי את החנות וזה לא רלוונטי כי לא הייתי בתוך המקום עצמו. הייתה המון היסטריה בעקבות הפרסומים, ואין מה להיכנס ללחץ. אי אפשר לפרסם משהו שמשרד הבריאות לא אישר, זה סתם גורם לבלגן".

סרטון ברשת

פרסמת סרטון בפייסבוק ובאינסטגרם, נכון?
"כן, פרסמתי את הסרטון הזה בגלל כל הרעש שהיה וכל הידיעות הלא מאומתות שעלו. התקשרו לגנים של הילדים שלי. אמרו את השם שלי כנראה לאחת הגננות, ומשם הכל הפך להיות היסטריה אחת גדולה.

"הגן הוציא הודעה עם השם שלי לשאר ההורים, ובתוך 10 דקות כל עכו ידעה, ובתוך רבע שעה הטלפונים שלי ושל בעלי לא הפסיקו לצלצל. אנשים נכנסו לפאניקה. התחילו להפיץ שמועות על הילדים ועליי עם תמונות שלי וזהירות חולת קורונה. אמרתי 'טוב, אם המלחמה היא דרך הרשתות החברתיות, אני אביא את הצד השני'".

כל הכבוד לך שהעלית את הסרטון. גם הכנסת אנשים לפרופורציות וגם הצלחת להרגיע את הסביבה.
"זה היה לי חשוב להבהיר שאמנם אני 'חולת קורונה' אבל אני בסדר, אני בבית ואני שומרת על הוראות משרד הבריאות. ותודה לאלוהים שהצלחתי להיבדק.

"מישהו במד"א נתן הוראה לבדוק ואני מודה לו, כי זה לא היה כל כך פשוט התקשרתי בשבת שעברה למד"א ולא קיבלתי בדיקה. צלצלתי ביום שני למד"א ולא קיבלתי בדיקה, רק ביום רביעי הגיעו אליי, וכנראה שאיכשהו הם החליטו להגיע אליי בגלל סיבה מסוימת".

כוס תה חם

כיף לשמוע שאת בסדר, תודה לאל. מה הלאה?
"או שבעלי והילדים ייצאו מהבית ואני אשאר בבית, או שאני אצא. אבל בעיקרון כל עוד אין החמרה בתסמינים אין צורך בפינוי. אם יש החמרה, מפנים אותי באותו הרגע לבית החולים. אין משהו מעבר, אני לא יודעת מתי יבדקו אותי בפעם הבאה, אני כן יודעת איך לשים לב שהתסמינים לא מחמירים.

"תראי, להישאר בבית זה לקחת איזשהו סיכון, אבל יש לי שני ילדים ובעל, ואני מתפקדת תודה לאל. בימים הראשונים באמת הייתי יותר עייפה ומצוננת, אבל עכשיו אני באמת בסדר. אסור לשכוח גם שנדבקתי ממקור לא ידוע".

אז אי אפשר באמת לדעת מאיפה נדבקת?
"גם אחרי שבדקו את המסלול של החולה המאומת מכרמיאל, שום דבר לא היה תואם בין המסלולים שלנו, ככה שאי אפשר באמת לדעת מאיפה זה הגיע אליי".

איך את מטפלת בעצמך?
"אין לזה טיפול תרופתי. כוס תה חם והרבה מנוחה כמה שאפשר עם שני ילדים".

רפואה שלמה ובשורות טובות. תשמרי על עצמך.
"תודה רבה. הכי חשוב לי להדגיש לא לדווח סתם. הכי  חשוב להיות קשובים רק למשרד הבריאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות