fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ושוב: תקלה באסדת לוויתן, לפיד הבערה הופעל

חברת נובל אנרג'י ומשרד האנרגיה עדכנו כי הופסקה הפקת הגז באסדה, לפידי הלחץ הגבוה הופעלו בערב ונראו מהחוף
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)

אסדת הגז לוויתן נכנסה לפעולה לפני חודשים ספורים, וכבר רשמה מספר תקלות שעוררו פחד ובהלה, אחת מהן במוצ"ש. חברת נובל אנרג'י ומשרד האנרגיה הודיעו במוצ"ש, בהודעות דומות, כי הפקת הגז הופסקה בשל התקלה. לפידי הלחץ הגבוה הופעלו, ונראו היטב מהחוף.

ממשרד האנרגיה נמסר: "בעקבות תקלה במערכת הפקת הגז הטבעי בלוויתן, הוחלט על ריקון הדרגתי של הגז הטבעי מאסדת לוויתן, זאת על מנת לאפשר את הבדיקות הנדרשות באסדה. לאור כך צפויה נראות חזקה של הלפיד המותקן על האסדה מהחוף.

"במשרד האנרגיה מדגישים כי ריקון הגז הטבעי מהאסדה כמו גם הדלקת הלפיד, הינם אמצעי בטיחות שאין בהם כל סכנה לבריאות הציבור".

ממש לא הפעם הראשונה באסדת הגז לוויתן

אסדת הגז לוויתן נמצאת במרחק 10 ק"מ במים הכלכליים של מדינת ישראל, בעומק מים של 86 מטרים. כאמור, אין זו הפעם הראשונה בה מתגלה תקלה באסדה, שבועות ספורים לאחר שנכנסה לעבודה. ב-11.2, אור ליום שלישי, כתוצאה משחרור גז שהיה אצור בלחץ חזק, נשמע קול פיצוץ עז, שנשמע היטב ביישובי חוף הכרמל, ותושבים אף התעוררו משנתם בבהלה. לפיד האש באסדה בער, ומשרד האנרגיה עשכן אז כי בשל נפילת חשמל באסדה נדרש ריקון הגז הטבעי מהאסדה, באמצעות שריפתו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות