fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים בנאות גנים: כשל תכנוני והטעיית הציבור במתחם הבננה. מבקשים ארכה להתנגדויות

מסוף מזרח בננה. הדמיה עיריית נתניה

תכנית הבננה במזרח העיר מעוררת סערה. 55 תושבי שכון ותיקים פנו השבוע במכתב לועדה המחוזית לתכנון ובניה בבקשה לקבל אורכה נוספת להגשת התנגדותם למתחם תחבורה המתוכנן לקום בתכנית הבננה ממזרח לשכונה. לטענתם הם הוטעו בעת שיתוף ציבור שהיה על התכנית  בפברואר 2019. בקשתם היא לקיים שנית שיתוף ציבור עקב הטעיית הציבור במפגש הראשון.

עיריית נתניה מקדמת בשנים האחרונות את תכנית הבננה בשטחים החקלאיים במזרח נתניה. התוכנית גובלת בשכונת ותיקים ממערב, כביש 57 מצפון, בית העלמין של נתניה מדרום ושדות חקלאיים הצמודים למושב נורדיה ממזרח. בעת שיתוף ציבור בפברואר בה הציגו נציגי העירייה את עיקרי התכנית, הסדרי התנועה החדשים והחיבור את השכונות הקיימות והעתידיות הוצג כי עתיד להבנות מסוף תחבורה ציבורית "חנה וסע" בצדו המזרחי של כביש עוקף מזרח המתוכנן (בין הכביש ובין תחנת השנאים של חברת חשמל) – רחוק מבתי התושבים.

תושבי השכונה נדהמו השבוע לגלות כי התכניות שהוצגו להם בפברואר הן שונות מהמצב התכנוני הנוכחי וגם מהמצב התכנוני שהיה ידוע כחודשיים לפני המפגש: בפרוטוקול של הועדה המחוזית עוד בשנת 2018 נכתב "בתכניות המאושרות מתחם האוטובוסים הוסט לצידו המערבי של הכביש העוקף ומוקם בצמידות לבתי התושבים" כמו כן המתחם שונה גודלו של המתחם. ממקום שאמור להכיל 30 אוטובוסים למקום שיכיל 100 אוטובוסים.

התושבים טוענים לכשל תכנוני ומתריעים כי השארת המצב כפי שאושר תייצר חייץ בין שכונת ותיקים לשכונות החדשות ותמנע גישה לתחבורה ציבורית בכביש עוקף מזרח: "זהו כשל תכנוני אורבאני אנו חייבים להתריע ולזעוק טרם עת כי השארת מצב תכנוני זה על כנו תייצר חייץ בין שכונת ותיקים לבין השכונה החדשה ותמנע מתושבי שכונת ותיקים גישה לתחנות הסעת ההמונים שתוכננו בכביש עוקף מזרח ותהווה שימוש לא מושכל בניצול הקרקע. גם תכנית המתאר של נתניה נת 2035 מנחה, שמצדו המערבי של כביש עוקף מזרח תתוכנן הקרקע כך שתוכל לעמוד לשימושים המשרתים את התושבים, ובצדו המזרחי של הכביש יעשו שימושים המשרתים צרכים רחבים דוגמת מתקנים הנדסיים, חניוני קצה וכיו"ב.  קירבתם של השטחים לתחנת המיתוג של חברת החשמל מצמצמת את אפשרויות התכנון לשימושים אחרים ומסוף האוטובוסים ראוי שימוקם בסמוך אליו. ברבות הימים אם יתעורר צורך להגדלה נוספת של מתחם האוטובוסים ניתן יהיה להשתמש בשטחים נוספים בצדו המזרחי של הכביש, בעוד שבצד המערבי יהיה צורך בהתקרבות נוספת לבתי המגורים ולבית הספר".

המשנה לראש העיריה אהרון אורגד מבקש דיון דחוף

המשנה לראש העיריה אהרון אורגד שלח לראש העיריה מכתב בו הוא מביע תמיהה על כוונת מינהל ההנדסה לקדם את תכנית הבננה. אורגד שנכח בשיתוף ציבור הופתעת לראות שהמסוף שהוצג בצד המזרחי מאושר כעת בצד המערבי. "נדהמתי עוד יותר כשנמסר לי (ואני מקווה שלא כך הדבר) שכחודשיים לפני המפגש כבר היה הדבר ידוע למנהל ההנדסה ולא הוצג לתושבים. ההצגה המטעה לתושבים מהווה פגיעה חמורה באמון הציבור בעירייה ובנו כנציגי ציבור וגרמה לעוול לתושבי השכונה שסמכו עלינו ומקבלים עתה מצב מוגמר שיפגע באיכות חייהם. המצג המטעה עלול גם לגרום לתביעות כנגד העירייה ונציגי הציבור שנכחו על בימת המפגש מטעם העיריה".

אורגד מבקש לקיים דיון דחוף בנושא, במטרה להבין את הסיבות לשינוי התכנוני השגוי לצד מערב, ממש עשרות מטרים בודדים מבתי המגורים, ואת האמצעים שנותרו בידי העירייה לשנות את רוע הגזירה ולהרחיק את מסוף התחבורה מבתי המגורים בחזרה לשטחים שממזרח לכביש העוקף המתוכנן.

תגובת עיריית נתניה

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "יודגש כי מדובר בתכנית שנמצאת בסמכותה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. התכנית נדונה בוועדה, הוגשו התנגדויות, אולם אף אחת מההתנגדויות לא עסקה בסוגיית מיקומו של המסוף.

יתירה מכך, גם כאשר מהנדס העיר היוצא, אדריכל אבנר אקרמן ביקש במסגרת דיון בהפקדת התכנית להעביר את מיקומו של המסוף לצד המזרחי, דחתה הוועדה מסיבות תכנוניות את בקשתו ובתוך כך סברה שיש להשאיר את המסוף בצד המערבי של התכנית. מאליו יובן כי התכנית הופקדה כחוק.

יש לציין כי במסגרת התכנית הוצג מסוף תחבורה ציבורית ולא חניון חנה וסע. כמו כן, מסוף התחבורה מיועד להיות מסוף של אוטובוסים חשמליים עם טכנולוגיה חכמה ועמדות טעינה חשמליות, כך שלא צפויים במקום מטרדי רעש וזיהום אויר.

מכל מקום, כמשתמע מן הפנייה, המתנגדים הפנו מכתב בקשה בנושא לוועדה המחוזית, שהינה הסמכות המכריעה בעניין ויש להמתין להחלטתה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות