fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרכז הרפואי לגליל: תתחסנו. צפויה שפעת רצינית

מומלץ להתחסן כבר בחודשיים הקרובים. במרכז הרפואי נערכים גם לקליטת חולים מפגעי חורף שונים אחרים
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

במרכז הרפואי לגליל נערכים כמדי שנה לחורף, שמביאה עימו לצד גשמי ברכה גם לפגיעות בנפש. בימים אלה החלו הצוותים הרפואיים, הסיעודיים, הפרא~רפואיים ועובדי המינהל והמשק להתחסן נגד נגיף השפעת. מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום: "על פי הערכת משרד הבריאות, צפוי לנו חורף קשה עם גל שפעת משמעותי ולכן, ישנה חשיבות רבה לקבלת החיסון, עם דגש על התחסנות בחודשים אוקטובר ונובמבר. החיסון ניתן בכל קופות החולים ברחבי הארץ ומומלץ לילדים עד גיל 5, למבוגרים מעל גיל 65, לנשים בהריון ולחולים כרוניים בכל הגילאים. עם זאת, מומלץ לכל אדם להתחסןמדי שנה נגד שפעת".

במרכז הרפואי נערכים מדי שנה, לצד ההתמודדות עם קליטת חולי השפעת במחלקות  הפנימיות ובמחלקות הילדים, גם לקליטת נפגעים כתוצאה מנזקי החורף. גלי קור מביאים עימם במקרים רבים נפגעי היפותרמיה (מכות קור). בדרך כלל מדובר בקשישים ופעוטות שנחשפו לטמפרטורה נמוכה וכן, בחסרי בית ששוהים ברחוב. במקביל, מזג אוויר חורפי וסוער במיוחד מביא גם לנפגעים בנפש, כתוצאה  מגופים זרים שעפים ברוח (עצים, חלקי מתכת, פלסטיק ועוד), נפגעי תאונות דרכים או מטופלים שמפונים מבתיהם שהוצפו בשל הגשמים.

"אנו ערוכים לתגבר את הצוותים על פי הצורך, על מנת לתת מענה מקצועי לכל תרחיש הקשור בעונת החורף. אני מאמין שהניסיון שנצבר בשנים הקודמות, לצד הסברה נרחבת שאנו עורכים הן בין כותלי המרכז הרפואי והן בקרב הקהילה אותה אנו משרתים, יאפשר לנו לעבור את החורף הקרוב בצורה המיטבית ביותר", סיכם ד"ר ברהום.

הקפדה על היגיינה אישית: במרכז הרפואי לגליל ביקשו להדגיש גם את חשיבות ההקפדה על ההיגיינה האישית – להקפיד לרחוץ ידיים לפני האוכל, לאחר מגע עם מזון, הורים ואימהות -לאחר החתלה, לאחר כל כניסה ויציאה מן הבית, לאחר שימוש בשירותים ולאחר זריקת אשפה. רחיצת ידיים בקרב ילדים ומבוגרים, ושמירה על היגיינה אישית מונעת מגע עם חיידקים שעלולים לגרום לתחלואה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות