fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשנה החולפת מספר רוכבי האופניים ההרוגים הגבוה ביותר בעשור

בעמותת אור ירוק מציינים כי רוכבי האופניים נמצאים בסכנה לפגיעה קשה במקרה של תאונה וקוראים לנהגים להיות ערניים
רוכב אופניים. צילום: אור ירוק

שנת 2019 הייתה קטלנית  לרוכבי האופניים הרגילים שנהרגו בתאונות דרכים: 17 רוכבי אופניים נהרגו בשנה זו לעומת 16 בשנה שקדמה לה, למעשה זהו מספר רוכבי האופניים ההרוגים הגבוה ביותר בעשור החולף (2010-2019). ההערכה היא שיש כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 183 רוכבי אופניים, 59 מהם נפצעו באורח קשה. רובם הגדול של הרוכבים שנפגעו בשנה זו, 150 מתוכם, נפגעו בתאונות בתחום העירוני, בתוך הערים והישובים. רוב הרוכבים ההרוגים, תשעה מתוך 17, בשנה זו נהרגו בכבישי הערים והישובים, שישה מהם נהרגו בתל אביב – מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה בעיר בעשור החולף.

בקרית אתא נפגעו עשרה רוכבי אופניים, בקרית ביאליק נפגעו שבעה רוכבי אופניים, בקרית ים נפגעו חמישה רוכבי אופניים, בקרית מוצקין נפגעו 12 רוכבי אופניים ובחיפה נפגעו 42 רוכבי אופניים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כשהרכב מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך במקרים רבים נפגעים הרוכבים באופן קשה וקטלני. חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש עוד היום לפני שיפגע הרוכב הבא".

שיתוף הפעולה בין עמותת 'אור ירוק' וקהילת 'שים לב לרוכב' נרקם תודות לקרן השקעות האימפקט 2B Community ומשפחת חשין, אשר בטיחות רוכבי אופניים הוא נושא היקר לליבה. במסגרת מגוון הפעילויות, נערכות גם הדרכות בבתי ספר, בהן מתנדבי 'אור ירוק' משוחחים עם בני הנוער על החשיבות בציוד מגן כמו קסדה, מגנים, בגדים זוהרים, רכיבה לפי החוק ובמקומות הבטוחים וכמובן על הסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים. בנוסף מבצעים המתנדבים הסברה גם לציבור הנהגים כיצד להתייחס לרוכבים, לחפש אותם ולהיות ערניים אליהם.

טיפים לרכיבה בטוחה: שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות. שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר. הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות. בחירת המסלול הבטוח ביותר. מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר. מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות